اسرائیلی‌ها هم می‌توانند در امارات صاحب ملک شوند!

​روزنامه القدس العربی در مطلبی نوشت تصمیم مقامات امارات برای کاستن از شروط اعطای تابعیت ، جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. به طوری که برخی از فعالان درباره سوء استفاده صهیونیست‌ها از تابعیت اماراتی در خرید برخی املاک در منطقه خلیج فارس هشدار دادند.

از سوی دیگر، برخی از دیگر فعالان سفر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به امارات را که قرار است نهم ماه کنونی میلادی انجام شود، محکوم کردند.

دولت امارات شنبه اعلام کرد در زمینه اعطای تابعیت، تغییراتی به تصویب رسانده است که به اعطای تابعیت به سرمایه‌گذاران و برخی از دیگر شغل‌ها مانند پزشکان، دانشمندان و خانواده‌های آنها منجر می‌شود.

حمد الشامسی، فعال حقوق بشر، نوشت: «این همان چیزی است که در گذشته درباره آن هشدار می دادیم. دولت امارات برای تبدیل ملت امارات به ملتی دیگر تلاش می‌کند. «اسرائیلی» تابعیت امارات دریافت می‌کند و در امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج (فارس) که با شهروندان اماراتی مانند شهروندان خود رفتار می کنند، صاحب ملک خواهد شد.»

او در پیام دیگری نوشت: «نمی‌توان منفعت «اسرائیلی‌ها» از این قانون را تکذیب کرد. به ویژه که این قانون در همان روزی به تصویب رسید که قانون لغو قطع ارتباط با «اسرائیل» تصویب شد. شهروند «اماراتی-اسرائیلی» مانند شهروند کشورهای حاشیه خلیج (فارس) حق خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشورها را خواهد داشت.»

از سوی دیگر، عبدالله الطویل، فعال حقوق بشر، نوشت: «اسرائیلی‌ها با تابعیت اماراتی در کشورهای حاشیه خلیج (فارس) رفت و آمد خواهند کرد! اما ملت و برخی از دولت هایی که هنوز شعار نه به عادی‌سازی روابط را سرمی دهند، هشیار هستند و به این موضوع تکیه می‌کنیم.»

در همین حال، ادهم ابو سلیمه، فعال فلسطینی، نوشت: «نتانیاهو جنایتکار جنگی و تروریست‌، خاک امارات را آلوده خواهد کرد و در سفر سه ساعته، به دیدار نظام صهیونیستی امارات خواهد رفت.»