آمریکا به دنبال احیای داعش برای تکمیل پروژه تجزیه منطقه

 «علی الصطوف» نماینده پارلمان سوریه ، امروز (شنبه) در واکنش به حملات تروریستی اخیر در عراق ، انگشت اتهام را به سوی حزب دموکرات و دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» گرفت و تاکید کرد که واشنگتن پشت پرده تحرکات اخیر عناصر تروریستی داعش است.

او گفت: جو بایدن همان کسی است که پشت پرده تشدید حملات تروریستی در عراق و سوریه است. آنچه در مناطق الجزیره، حسکه و قامشلی سوریه و همچنین منطقه البادیه رخ داد، تلاش آمریکا برای بازگرداندن سریال داعش با هدف تکمیل پروژه خود برای تجزیه منطقه است.

این نماینده پارلمان سوریه افزود: تنها گزینه پیش روی ما پایداری و ثبات همراه با محور مقاومت برای به شکست کشاندن پروژه و نقشه‌های خبیث آمریکاست و مقاومت تنها راه رهایی از وجود نظامیان آمریکایی در منطقه است.

از سوی دیگر، «بدرالزیادی» عضو ائتلاف سائرون عراق در استان بصره، از فشار‌های خارجی در خصوص اجرایی نشدن احکام اعدام تروریست‌های بازداشت شده خبر داد.

او گفت: فشار‌های خارجی بر «برهم صالح» رئیس جمهور وجود دارد تا تصویب احکام اعدام علیه تروریست‌ها در زندان‌های عراق را به تاخیر بیاندازد تا حکم اعدام عناصر خارجی گروه‌های تروریستی اجرایی نشود.

الزیادی تاکید کرد: این فشار‌ها در حالی اعمال می‌شود که بیشتر عناصر تروریستی وابسته به داعش که در عملیات‌های تروریستی و کشتار مردم عراق مشارکت داشته اند از کشور‌های غربی و برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بوده‌اند.

او که عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق است از برهم صالح خواست در تصویب اجرای احکام اعدام تروریست‌ها تسریع کند تا بار مالی سنگینی که بر دوش دولت است برداشته شود.

نماینده ائتلاف سائرون تاخیر در تصویب اجرای احکام اعدام را به مثابه اعطای امید به گروه‌های تروریستی برای اجرای خواسته‌های جنایتکارانه خود علیه مردم عراق عنوان کرد.