بایدن فرصتی برای تماشای جلسات محاکمه ترامپ را نخواهد کرد

 دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا فرصت زیادی برای پیگیری جلسه محاکمه دونالد ترامپ در سنا نخواهد داشت و روی کارهای خود تمرکز می‌کند.

جن ساکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت جو بایدن قصد ندارد بسیاری از جلسات محاکمه سلف خود را در این هفته تماشا کند. دبیر مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به اینکه بایدن از پنتاگون و انستیتو‌های ملی بهداشت بازدید کرده و جلسات و تماس‌هایی را با مقامات برگزار می‌کند، گفت: رئیس جمهور خود به شما می‌گوید که سر او بسیار شلوغ است و او این هفته یک برنامه فشرده دارد و روی بسته پیشنهادی اقتصادی خود متمرکز شده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: بنابراین من فکر می‌کنم که با توجه به برنامه او، رئیس جمهور قصد داشته باشد وقت زیادی را صرف تماشای جلسات استیضاح کند.

به گفته دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، بایدن تمرکز خود را روی برنامه‌های اصلی دولت قرار خواهد داد و در این باره ارتباط خود را با سران کنگره از جمله نانسی پلوسی و چاک شومر حفظ خواهد کرد. اما سرعت، روند و مکانیسم استیضاح را به اعضای کنگره می‌سپارد.

ترامپ به خیال خود با توسل به خشونت هوادارانش سودای ماندن در کاخ سفید را تحقق می‌بخشید، حامیانی که به تحریک شخص او در جریان نشست اخیر سنا برای تایید نتیجه انتخابات سوم نوامبر با یورش به ساختمان کنگره، هم رسوایی ملی را برای آمریکا رقم زدند و هم پرونده استیضاح ترامپ را بار دیگر روی میز دموکرات‌ها قرار دادند. رخدادی که به جای ابقای ترامپ در کاخ سفید، احتمالا دست او را برای همیشه از مقام ریاست جمهوری آمریکا کوتاه می‌کند.