زیر خارجه عراق: به دنبال همکاری درازمدت با آمریکا هستیم

 فواد حسین، و زیر خارجه عراق اعلام کرد بغداد به دنبال همکاری درازمدت با آمریکا است.

او روز گذشته ضمن تکرار مواضع عراق در مسئله فلسطین، خواست کشورش برای مشارکت طولانی مدت با آمریکا را تأیید کرد. وزیر خارجه عراق تاکید کرد: عراق  در پی یک همکاری طولانی مدت با آمریکاست.

حسین  همچنین با اعلام اینکه عراق بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین تاکید دارد، گفت: ما بر موضع خود برای پیشبرد اقدامات مشترک عربی تاکید داریم.

این مقام عراقی همچنین بر اهمیت بازگشت سوریه به عضویت در اتحادیه عرب تأکید کرد.

این در حالی است که پیشتر سلیم جبوری، رئیس پیشین پارلمان عراق معتقد است آمریکایی‌ها در حال بهانه تراشی برای خروج از این کشور هستند و قصد انجام این کار را ندارند. پیش از این نیز محمد البلداوی، از نمایندگان عراقی عضو فراکسیون فتح اعلام کرده بود واشنگتن در تلاش است تا با توسل به مذاکرات راهبردی با بغداد، مصوبه پارلمان این کشور برای خروج نظامیان آمریکا را دور بزند.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.