تلاش تروریست‌های سوری برای حمله شیمیایی

 وزارت دفاع روسیه هشدار داد گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب و با همکاری با سازمان تروریستی “کلاه سفیدها” برای متهم کردن ارتش سوریه، انجام حملات شیمیایی ساختگی علیه غیرنظامیان در ادلب را تدارک می‌بینند.

بر این اساس، معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه، گفت: بنابر اطلاعات رسیده، تروریست‌ها به دنبال انجام اقدامات تحریک آمیز همزمان با حضور فعال تروریست‌های جبهه النصره در منطقه فوعه در حومه شرق ادلب با همکاری با تروریست‌های “کلاه سفیدها” که تازه به این منطقه رسیده اند برای متهم کردن نیرو‌های دولتی سوریه به گلوله باران مناطق مسکونی در حوزه کاهش تنش ادلب هستند.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها تاکید کرده است که سازمان‌های تروریستی، آزمایشگاه‌هایی برای تهیه و آماده سازی مواد سمی در مناطق مختلف سوریه دارند که متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا، آن‌ها را اداره می‌کنند. این تروریست‌ها به دنبال انجام حملات شیمیایی ساختگی علیه غیرنظامیان هستند و سعی دارند دولت سوریه را به انجام این اقدامات متهم کنند.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با دستاویز قرار دادن یک حمله شیمیایی که از سوی کلاه سفید‌ها طراحی شده بود، دستور حمله به مواضع نیرو‌های دولتی سوریه را صادر کرد.