برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌ها در شهرهای مختلف آلمان

وزیر بهداشت آلمان امروز (شنبه) در یک بحث آنلاین با موضوع واکسیناسیون تاکید کرد که همه بعد از 12 ماه بحران کرونا خسته شده اند. وی افزود: یک کودک 10 ساله تا به حال حدود یک دهم زندگی خود را در کرونا گذرانده است. این انتظار وجود دارد که با کاهش آمارهای کرونایی محدودیت ها کمی کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله واکسیناسیون در کشورش پرداخته و گفت: بعد از اولین تزریق واکسن با آسترازنکا نوبت بعدی واکسن را می توان با واکسن شرکت های دیگری مثل بیون تک انجام داد. این امر بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین اعلام کرد: شاید همه ما به واکسیناسیون سومی هم علیه کرونا نیاز داشته باشیم. ما هنوز اصلا نمی دانیم که آیا بعد از 12 یا 24 ماه یک بار دیگر به واکسن نیاز داریم.

وی همچنین از یک مرحله واقعا سخت بحران کرونا سخن گفته و از خستگی شهروندان بعد از دوازده ماه کرونایی خبر داد.

"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اتحادیه اروپا را به دلیل روند کند در طرح واکسیناسیون شدیدا مورد انتقاد قرار داده و این طور ابراز عقیده کرد که آلمان در آستانه موج سوم کرونا قرار دارد.

وی با کلماتی آشکار از توسعه ناکافی و دیررس ظرفیت واکسن ها از طریق اتحادیه اروپا انتقاد کرده و در پیامی توئیتری اعلام کرد که این به عنوان بزرگترین خطا در روند مبارزه با کرونا در تاریخ وارد خواهد شد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی تاکید کرد : من اطمینان دارم که آمارها نشان دهنده این است که ما در آغاز موج سوم کرونا قرار داریم و این موج در کشور آغاز شده است.

وی از شیوع انواع ویروس های جهش یافته در آلمان خبر داد.

صدها هزار نفر امروز ( شنبه) در شهرهای مختلف آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. به گفته پلیس این اعتراضات در برلین، هامبورگ و درسدن به صورت صلح آمیز برگزار شد.

در آلمان شواهدی بر تشدید مجدد بحران کرونا دیده می شود. انستیتو رابرت کخ آلمان امروز ( شنبه) از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 810 مورد بیشتر از شنبه هفته گذشته بوده است.

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز ( شنبه) در سخنانی مردم را به صبر و استقامت فراخوانده و در یک بحث اینترنتی با مشارکت وزیر بهداشت آلمان که امروز برگزار شد گفت: وعده های دورغین به کسی کمک نمی کند. وی این را موضوعی ساده دانست که همچنان باید تا مدتی به اقداماتی که به خوبی می شناسیم پایبند بمانیم.

"لوتار ویلر"، روز گذشته هم در سخنانی اعلام کرد : ما احتمالا در یک نقطه عطف قرار داریم. روند نزولی مبتلایان هفته های اخیر ظاهرا دیگر ادامه نخواهد داشت. آمارهای کرونایی راکد و البته بسیار بالا است، اما در بسیاری ایالات ظهور مجدد کرونا در حال شکل گیری است و آمارها همچنان بالا است.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس های جهش یافته در کشورش گفت: بنابراین در هفته های آینده انتظار شیوع مجدد کرونا وجود دارد.

ویلر همچنین از همه گیری کرونا همچنین در بین جوانان خبر داده و گفت: جوانان و نوجوانان و کودکان بیشتری در گیر این بیماری خواهند شد.

وی افزود: ما باید خود را برای مبارزه سخت تر با کرونا در این شرایط آماده کنیم. در این شرایط احتمال دستیابی به هدف پایین تر آوردن سطح مبتلایان کاهش می یابد. هر گونه کاهش بدون فکر و نسنجیده محدودیت ها روند شیوع این ویروس را تشدید می کند و ما بعد از چند هفته دقیقا در نقطه ای قرار خواهیم گرفت که کریسمس در آن بودیم.

وی مجددا از شهروندان خواست که روابط خود را به ضروری ترین ها کاهش دهند و حتما از ماسک استفاده کنند و تا حد ممکن به سفر نروند.

شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا هم کاهش پیدا کرده وبه همین دلیل این کشور از روز یکشنبه از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان خارج شده و به عنوان یک منطقه خطر معمولی ارزیابی خواهد شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9164 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 490 مرگ کرونایی جدید خبر داد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2383087 نفر به کرونا مبتلا شده و 68180 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.