دولت بایدن با حمله به سوریه به ریاکاری و دو رویی متهم شد

 مجله نیوزویک بامداد شنبه نوشت، دستور بایدن برای انجام اولین اقدام نظامی علیه شبه نظامیان در سوریه ، نمایندگان احزاب دموکرات و جمهوریخواه را نسبت به آنچه دولت وی از الگوی تاریخی ارتجاعی اقدام نظامی آمریکا در خاورمیانه پیروی خواهد کرد، نگران کرده است.

اگرچه شماری از مشاوران بایدن از اقدام نظامی آمریکا در سوریه که در روز پنجشنبه انجام شد حمایت کرده‌اند، اما دیگر منتقدان دولت بایدن و کاملا هریس معاون وی را به ریاکاری و دورویی متهم می‌کنند.

برای مثال، ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان برای نشان دادن ظاهر ریاکارانه دولت بایدن در شبکه اجتماعی توییتر، توییت جس پسکی در سال ۲۰۱۷ را بازنشر کرد.

پسکی که دبیر مطبوعاتی دولت بایدن است در سال ۲۰۱۷ پس از آنکه ترامپ دستور حمله به پایگاه هوایی سوریه را صادر کرد در پیام توییتری نوشت: این حمله با کدام مجوز انجام شده است؟ اسد یک دیکتاتور است اما سوریه یک کشور مستقل است.

در سال ۲۰۱۸ نیز پس از آنکه ترامپ دستور حمله بیشتری به زیرساخت‌های سلاح شیمیایی سوریه را صادر کرد، کاملا هریس معاون اول کنونی بایدن از نظر مبانی قانونی از چنین اقدامی ابراز نگرانی کرد.

هریس در آن زمان در پیام توییتری نوشت: من به شدت از نیروهای خود حمایت می‌کنم و معتقدم که باید اسد را به دلیل استفاده غیر منطقی از سلاح های شیمیایی مسئول بدانیم، اما من به شدت نگران توجیه قانونی حمله شب گذشته هستم.

هریس افزود: ترامپ ضمن مشورت با کنگره باید یک راهبرد جامع در مورد سوریه ارائه دهد.

 مقامات دولت بایدن در حالی از منتقدان جدی حملات ترامپ در سوریه در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بودند که ارتش آمریکا روز پنجشنبه با دستور مستقیم جو بایدن و بدون مجوز کنگره به شبه نظامیان در سوریه حمله کرد.