چین ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا به لبنان اهدا کرد

 «وانگ کجیان»، سفیر چین در لبنان اعلام کرد که کشورش ۵۰ هزار دوز واکسن چینی «سینوفارم»  را به بیروت اهدا خواهد کرد.

او در توئیتر خود نوشت: به درخواست طرف لبنانی، دولت چین تصمیم گرفت ۵۰ هزار دوز واکسن  سینوفارم را به لبنان اهدا کند تا در مبارزه با اپیدمی کرونا به این کشور کمک کند.

کجیان افزود: «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در ماه مه سال ۲۰۲۰ در سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که وقتی چین موفق به تولید واکسن و ورود به مرحله واکسینه سازی در چین شود، واکسن چینی برای عموم جهان استفاده خواهد شد و این کشور در دسترسی به واکسن‌ها و توانایی تهیه آن‌ها در کشور‌های در حال توسعه سهیم خواهد بود.

سفیر چین در افغانستان نیز هفته گذشته از ورود ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به افغانستان برای مقابله با همه گیری این ویروس و کمک به بخش بهداشت و درمان این کشور خبر داده بود.

«الکساندر روداکف»، سفیر روسیه در لبنان نیز در تاریخ ۱۰ فوریه اعلام کرد که بحث و تبادل نظر درباره تهیه واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای لبنان در جریان است.

روداکوف در بیانیه مطبوعاتی گفت: پیشرفت خوبی وجود دارد، یک قانون در این راستا به تصویب رسیده است و دولت لبنان اجازه واردات و استفاده از واکسن‌هایی از جمله اسپوتنیک وی را داده است.

شمار مبتلایان کرونایی لبنان با عبور از ۳۴۶ هزار نفر ، بیش از پنج درصد جمعیت شش و نیم میلیون نفری این کشور را مبتلا کرده است.