هشدار عراق به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الأسد

 «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به وجود رویکردهای تجاوزکارانه آمریکا علیه عراق در سایه اجرای تمرینات موشکی و توپخانه‌ای در پایگاه عین الأسد ، خواستار مواضع صریح دولت در قبال این تجاوزات شد.

البلداوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که تهدیدات آمریکا علیه عراق تقریبا هر روز وجود دارد و تمرینات موشکی و توپخانه‌ای و استقرار سامانه دفاع هوایی در داخل عراق بیانگر تصمیم آمریکا برای تجاوز جدید علیه عراق است.

او از دولت عراق خواست تا موضع خود در قبال تجاوزات آمریکا را اعلام و مصوبه پارلمان در خصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق را اجرا کند.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که باقی ماندن این نیروها در عراق نقض قانون اساسی است و دولت مسئول تمامی عواقب و ناآرامی‌های ناشی از عدم خروح نظامیان آمریکایی از عراق است.

خبرنگار شبکه خبری المیادین بامداد امروز سه‌شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد خبر داد و افزود که صدای انفجار ناشی از تمرین نظامی نیروهای آمریکایی بوده است. 

پیش از این، چهارشنبه گذشته هم بخش آمریکایی پایگاه «عین‌الاسد»، واقع در استان الانبار عراق هدف ۱۰ راکت قرار گرفته بود. این پایگاه میزبان ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی است که هنوز در عراق باقی مانده‌اند.