بوش: حمله به کنگره برایم منزجر کننده بود

« جورج دبلیو بوش »، رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه ای با وبگاه خبری - تحلیلی «تگزاس تریبون» بار دیگر از حمله هواداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا انتقاد کرد. 

به نوشته وبگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، بوش در صحبت های خود، هواداران ترامپ که در این حمله نقش داشتند را «نیروهای متخاصم» خواند و این حمله را «منزجر کننده» توصیف کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در این خصوص گفت: «این (حمله) واقعاً من را تا حدی ناراحت کرد که بیانیه ای صادر کردم  و همچنان زمانی که به آن فکر می کنم ناراحت می شوم.»

دونالد ترامپ بعد از شکست در انتخابات ماه نوامبر به «جو بایدن» از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع کرد و مدعی شد که دموکرات‌ها در انتخابات تقلب کرده‌اند.

ترامپ روز ۶ ژانویه قبل از برگزاری مراسم تأیید آرای مجمع گزینندگان بار دیگر ادعاهایش درباره تقلب انتخاباتی را تأیید کرد و از هوادارانش خواست با تجمع در نزدیکی ساختمان کنگره به این موضوع اعتراض کنند.

بوش پسر چندی بعد از این حمله بیانیه ای در این خصوص صادر کرده بود.

ساعاتی بعدتر از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و ورود به این ساختمان به تعطیلی مراسم تأیید آرای مجمع گزینندگان منجر شد و «مایک پنس»، معاون ترامپ قبل از رسیدن معترضان از محل حادثه فراری داده شد.