عواقب سخت عدم رعایت محدودیت‌ها در مجارستان

 "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان در سخنانی تاکید کرد که ویروس کرونا از طریق محدودیت ها متوقف نمی شود و تنها از طریق واکسیناسیون این امر محقق می شود.

وی در عین حال روز جمعه در سخنانی از شهروندان خواست کاملا از محدودیت های کرونایی تبعیت کنند. وی تاکید کرد که در غیر این صورت بعد از تعطیلات عید پاک عواقب سختی در انتظار ما خواهد بود.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی مجارستان در 24 ساعت اخیر بیش از 260 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان داده و بیش از 9 هزار نفر هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

تا به حال در این کشور حدود 2.2 میلیون نفر واکسینه شده و 836 هزار نفر هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اوربان با اشاره به اینکه این ویروس تنها از طریق واکسیناسیون شکست می خورد گفت: کشورهای اتریش، آلمان و فرانسه از آنجایی که واکسن کافی ندارند خوب است که اقدامات سختگیرانه را در پیش گرفته‌اند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که تنها 3.7 از 9.8 میلیون شهروند مجارستانی برای واکسیناسیون ثبت نام کرده اند به زودی کشور ما می تواند واکسن مازاد داشته باشد. بنابراین تیم بحران مامور بررسی ایمنی احتمالی جوانان 16 تا 18 ساله از طریق واکسیناسیون است.

اوربان همچنین گفت: اگر شهروندان دارای گواهی واکسیناسیون از مزایایی برخوردار شوند از جمله در زمینه هتل ها و یا خدمات فرهنگی تمایل به واکسیناسیون در بین شهروندان افزایش می یابد.

 انجمن پزشکی مجارستان (MOK) روز پنج شنبه یادآوری کرد که در مجارستان هر 5 دقیقه یک نفر در اثر ابتلا به کرونا جان می دهد؛ از این رو از شهروندان این کشور درخواست شده که در تعطیلات عید پاک در خانه بمانند. این انجمن با اعلام اینکه این ویروس همچنان بیداد می کند از شهروندان خواست همچنان از دورهمی ها اجتناب کنند.

مجارستان شرایط کرونایی وخیمی دارد. با وجود کمپین واکسیناسیون سریع و گسترده در این کشور اخیرا با مرگ روزانه 302 نفر در اثر ابتلا به کرونا بالاترین رکورد مرگ های روزانه از شروع بحران کرونا ثبت شد.

بسیاری از پزشکان همچنان از افزایش آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در این کشور شرق اروپا نگرانند. در حال حاضر در بیمارستان های مجارستان بیش از 12 هزار و سیصد بیمار کرونایی بستری هستند که حدود 1492 نفر آن ها به تنفس مصنوعی نیاز دارند.