سوء استفاده جنسی در مرکز کودکان مهاجر

​«گرگ ابت» فرماندار ایالت تگزاس آمریکا، در گزارش روزانه خود از « سوء استفاده جنسی و سوء مدیریت کرونایی در مرکز کودکان مهاجر تگزاس» خبر داد.

فرماندار تگزاس در این باره اعلام کرد: «گزارش‌هایی از سوء استفاده جنسی از کودکان مستقر در مرکز کودکان مهاجر تگزاس به دست رسیده است. همچنین گفته می‌شود تعداد کارمندان برای رسیدگی به کودکان این مرکز کافی نیست و کودکان به اندازه کافی در طول روز تغذیه نمی‌شوند.»

او در ادامه افزود: «همچنین اعلام شده کودکانی که به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، از باقی کودکان جداسازی نمی‌شوند.»

این مقام آمریکایی گفت که دستور رسیدگی و تحقیق به این گزارش را به وزارت بهداشت عمومی تگزاس ابلاغ کرده است.

دولت کنونی آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» درحال حاضر از مرکز نمایشگاه «فریمن» در سن‌آنتونیو برای نگهداری بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کودک مهاجر استفاده می‌کنند. در حال حاضر اسکان هزار و ۳۰۰ کودک مهاجر در این مرکز گزارش شده است.

فرماندار تگزاس از دولت بایدن خواست تا این مرکز را تا زمانی که از امنیت آن مطلع شوند تعطیل کند.

هفته گذشته دولت بایدن برای نخستین بار به خبرنگاران اجازه داد از مرکز اصلی بازداشت مرزی آمریکا در مرز ایالت تگزاس در جنوب این کشور بازدید کنند.

یک مقام مسئول از دولت بایدن از سناتور‌های جمهوری‌خواهی که اخیرا از این بازداشتگاه مرزی بازدید کردند، خواست تا تصاویر گرفته شده از این اردوگاه‌ها را از بین ببرند.

پیشتر از آن نیز نماینده دموکرات تگزاس تصاویری از داخل بازداشتگاه‌های مهاجران در مرز جنوبی آمریکا منتشر کرد که از وضعیت اسفبار آن‌ها حکایت دارد. بر اساس گفته این قانونگذار آمریکایی، هریک از بخش‌های این بازداشتگاه ظرفیت ۲۶۰ نفر را دارد که از روز یکشنبه بیش از ۴۰۰ کودک بدون همراه در آن نگهداری می‌شوند.