عروس جنجالی ملکه در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت خواهد کرد؟

​پس از مصاحبه اخیر مگان مارکل، و شاهزاده هری، عروس و پسر ولیعهد انگلیس با شبکه «سی بی اس» آمریکا که خانواده سلطنتی را هدف گرفته بود، اکنون پرسش‌ها در این خصوص است که آیا مگان مارکل در مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ شرکت خواهند کرد یا خیر. این در حالی است که جزئیات مراسم خاکسپاری وی نیز توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

پایگاه «یاهو فایننس» در گزارشی با عنوان «آنچه ما در خصوص مراسم خاکسپاری فیلیپ و روز‌های پیش رو می‌دانیم» آورده است: طبق اعلام کاخ باکینگهام، مراسم خاکسپاری سلطنتی دوک ادینبرو قرار است در تاریخ شنبه ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین)  در ساعت ۳ بعد از ظهر در کلیسای سنت جورج در «قلعه ویندسور» برگزار شود.

آیا عروس جنجالی ملکه در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت خواهد کرد؟

کلیسای سنت جورج در «قلعه ویندسور»

بر اساس این گزارش، این، یک مراسم خاکسپاری سلطنتی خواهد بود که از تلویزیون پخش خواهد شد. همچنین  این مراسم خاکسپاری، هیچ بخش عمومی نخواهد داشت و تماما در قلعه ویندسور برگزار می‌شود. خانواده سلطنتی از عموم مردم خواسته اند تا در این قلعه و یا دیگر سکونتگاه‌های سلطنتی تجمع نکنند.

شمار میهمانان حاضر  نیز بجای ۸۰۰ نفر که به طور معمول برنامه ریزی شده، به دلیل همه گیری کرونا به ۳۰ نفر کاهش یافته است. فهرست مهمانان روز پنجشنبه اعلام خواهد شد؛ اما این مهمانان شامل الیزابت دوم، ملکه انگلیس، فرزندان و نوادگان فیلیپ می‌باشند.

این در حالی است که ممکن است برخی نزدیکان ملکه انگلیس نیز در این مراسم حضور داشته باشند.

آیا عروس جنجالی ملکه در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت خواهد کرد؟+ تصاویر

الیزابت دوم، ملکه انگلیس

طبق گزارش «یاهو فایننس»، بر اساس دستورالعمل‌های کنونی، از ملکه و خانواده او خواسته می‌شود تا در این مراسم ماسک بزنند و باید رعایت فاصله اجتماعی را از یکدیگر در صورتی که از اعضای یک خانواده نیستند، حفظ کنند.

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی نشریه «ایوینینگ استاندارد» انگلیس اعلام کرد مگان مارکل در مراسم خاکسپاری شاهزاده فیلیپ شرکت نخواهد کرد.

آیا عروس جنجالی ملکه در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت خواهد کرد؟

این نشریه در گزارشی نوشت: (مگان مارکل) دوشس ساسکس که حامله است، پس از توصیه‌های پزشکی در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت نمی‌کند.

بر اساس گزارشها، مگان مارکل، همسر شاهزاده هری که هم اکنون دومین فرزند خود را حامله است، از سوی پزشک به وی توصیه شده تا به انگلیس برای مراسم خاکسپاری نرود؛ اما شاهزاده هری، دوک ساسکس و نواده ملکه با رعایت قوانین کرونایی، در این مراسم شرکت خواهد کرد. شاهزاده هری و مگان مارکل هم اکنون در آمریکا سکونت دارند و به همین خاطر، شاهزاده هری باید برای شرکت در این مراسم به انگلیس بیاید.

نشریه ایونینگ استاندارد الیته مدعی شده مگان مارکل تمام تلاش خود را کرده تا همراه همسرش در این مراسم حضور یابد؛ اما اجازه سفر از سوی پزشک او به وی داده نشده است.

آیا عروس جنجالی ملکه در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت خواهد کرد؟+ تصاویر

تصویری از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس

گفتنی است پیشتر در پی مصاحبه جنجالی مگان مارکل و شاهزاده هری با اپرا وینفری، بیش از ۴ هزار بیننده خشمگین انگلیسی به آفکام (نهاد ناظر بر رسانه‌های انگلیس) شکایت کردند.

آفکام در گزارش خود فاش کرده بود که از تاریخ سه شنبه دوم مارس تا تاریخ سه شنبه ۱۵ مارس از ۴ هزار و ۳۹۸ بیننده در خصوص این مصاحبه شکایت دریافت کرده است.

در مصاحبه جنجالی مگان مارکل و شاهزاده هری، به دلایل کناره گیری این زوج به عنوان دوک و دوشس ساسکس از وظایف خود به عنوان اعضای خانواده سلطنتی پرداخته شده بود. او در این مصاحبه همچنین به درگیری‌های ذهنی خود اشاره و فاش کرد که حتی فکر خودکشی به ذهنش خطور کرده بود.

مگان و هری در مصاحبه جنجالی خود همچنین از نهاد سلطنت که از آن با نام «شرکت» یاد می‌کردند، انتقاد کرده بودند. شاهزاده هری در این مصاحبه تأیید کرد گفتگو‌هایی میان او و یکی از اعضای خاندان سلطنتی که نامی از وی نبرد، انجام شده بود که در آن‌ها این فرد پرسیده بود چه میزان رنگ پوست کودک متولد نشده آن‌ها تیره خواهد بود.

همچنین شایان ذکر است شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت دوم روز جمعه ۹ آوریل (۲۰ فروردین )، در ۹۹ سالگی درگذشت. شاهزاده فیلیپ در تاریخ ۱۰ ژوئن سال ۱۹۲۱ میلادی در جزیره یونانی کورفو به دنیا آمده بود. اندرو، پدر وی، شاهزاده یونان و دانمارک، پسر کوچکتر شاه جورج اول یونانی‌ها بود و مادرش آلیس که شاهدخت باتنبرگ خوانده می‌شد، دختر لرد لوئیس مونتباتن و نواده ملکه ویکتوریا بود. شاهزاده فیلیپ در سال ۱۹۴۷ با شاهدخت الیزابت، پنج سال پیش از آن که ملکه انگلیس شود، ازدواج کرده بود

آیا عروس جنجالی ملکه در مراسم خاکسپاری دوک ادینبرو شرکت خواهد کرد؟+ تصاویر