آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس تنها خود را بی ارزش می‌کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت، تکرار مداوم تماس‌های ایالات متحده از روسیه برای متوقف کردن اقدام‌های تهاجمی روسیه، بیانیه‌های واشنگتن را بی ارزش می کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» « دیمیتری پسکوف » سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان «آنتونی بلینکن » وزیر امور خارجه آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور مبنی بر اینکه  روسیه در صورت ادامه اقدام‌های تهاجمی و غیرمسئولانه مجبور به پرداخت هزینه است، گفت که چنین عباراتی بی ارزش هستند وهرچه چنین جملاتی بیشتر بیان شوند، از ارزش بیشتر کاسته می‌شود.

سخنگوی کرملین تأکید کرد که روسیه هرگز تهدیدی برای کسی ایجاد نکرده و درگیر اقدام‌های تهاجمی نبوده است.

در روزهای اخیر کشورهای غربی بارها با گمانه زنی مدعی شدند که ارتش روسیه در حال ایجاد اعزام نیرو در مرز با اوکراین است.

 پسکوف پیشتر در این زمینه گفته بود که حرکت نیروهای روسی در داخل کشور نباید سایر کشورها را نگران کند ، زیرا آنها هیچ خطری علیه کسی ندارند. وی تأکید کرد که حوادث دونباس یک امر داخلی اوکراین است که نیروهای روسی هرگز در آن مشارکت نکرده اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی قبل در یک کنفرانس ویدیویی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» و صدر اعظم آلمان از اقدام‌های کی‌یف برای بی ثبات کردن وضعیت دونباس ابراز نگرانی کرده بود.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. اوکراین چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

برخی منابع خبری شنبه مدعی شدند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه‌های موشکی «اسکندر» در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است گفته می‌شود که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق «کریمه» ، «ورونژ» و «روستوف» منتقل کرده است.

رسانه‌ها همچنین  روز یکشنبه  از فرود یک فروند هواپیمای نظامی دیگر آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با روسیه خبر دادند. به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.