ثبت بیش ۲ هزار مرگ ناشی از کرونا در هند

  وزارت بهداشت هند امروز (چهارشنبه) از ثبت رکورد جدیدی در آمار مبتلایان به کرونا و آمار قربانیان کووید-۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۵ هزار و ۲۹۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۲۰ مبتلا نیز جان باخته‌اند.

بر این اساس، شمار کل مبتلایان به کرونا در هند از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۱۵ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۴ نفر و تعداد کل قربانیان به ۱۸۲ هزار و ۵۷۰ نفر افزایش یافت. همچنین ۱۳ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۶۳ بیمار تاکنون بهبود یافته اند و ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۷۱ نفر بستری و در حال درمان هستند.

قابل ذکر است که هند از ماه مارس گذشته شاهد موج جدیدی است که سرعت آن بیشتر از گذشته بود چرا که در سپتامبر گذشته با حدود ۹۷ هزار ابتلا در روز به اوج همه گیری ویروس کرونا رسیده بود.

بر اساس آمار سایت «ورلد اُ میترز»، آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان ۱۰ کشور اول جهان در ابتلا به کرونا هستند.

این پایگاه اینترنتی شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۱۴۳ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۵۰ نفر رسید و از میان این مبتلایان، متاسفانه ۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۴۱ نفر فوت کردند.

بر این اساس، بیش از ۱۸ میلیون و ۵۸۸ هزار بیمار کرونایی در جهان در بیمارستان‌ها بستری شده اند؛ و وضعیت بیش از ۱۰۹ هزار نفر از مبتلایان به کرونا، وخیم گزارش شده است.

موج سوم و چهارم کرونا در کشور‌های جهان با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و قربانیان همراه شده است.