ثبت رکورد جهانی کرونا در هند

  هند با اعلام بیش از ۳۱۴ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در یک روز، رکورد بالاترین مورد ابتلا دریک روز در سطح جهانی را زد.

به نوشته گاردین هند با اعلام ۳۱۴ هزار و ۸۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز چهارشنبه، رکورد بالاترین میزان ابتلا در یک روز در سطح جهانی از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ را اعلام کرده است.

گسترش بی‌سابقه ویروس کرونا در هند باعث شده تا شبکه‌های اجتماعی از تلاش افراد برای کمک پر شده و همچنین آنها «کمبود محدودیت‌های کرونایی را باعث کمبود امکانات رسیدگی به بیماران و پرشدن تخت‌ها در بیمارستان‌ها» بدانند.

بیمارستان‌ها نیز اعلام کردند «توانایی رسیدگی به نیاز کنونی را ندارند» و برخی دیگر اعلام کردند «تنها چند ساعت ظرفیت اکسیژن رسانی به بیماران را دارند.»

روز چهارشنبه ۲ هزار و ۱۰۴ نفر از بیماران کرونایی در هند جان خود را از دست دادند. در چهار روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در هند مبتلا به ویروس کووید-۱۹ گزارش شده‌اند.

روز گذشته منابع محلی در هند از جان باختن ۲۲ مریض در بخش کرونایی یک بیمارستان در غرب هند به دلیل نقص دستگاه اکسیژن خبر دادند. طبق گفته رسانه‌های محلی ۱۷۰ بیمار در این بیمارستان زیر دستگاه اکسیژن بودند.

«سانجی بایراگی»، افسر آتش نشانی در بیان ابعاد این حادثه گفت: «نشت اکسیژن در عرض ۱۵ دقیقا به دست خدمات آتش نشانی پیدا و اصلاح شد، اما متاسفانه در بیمارستان «ذاکر حسین» در شهر «ماهارا اشترا» مشکلاتی در تهیه اکسیژن به دلیل بالا رفتن میزان ابتلا به کرونا، وجود دارد».