جزئیات دیدار الکاظمی و معاون نخست وزیر روسیه

« مصطفی الکاظمی » نخست وزیر عراق روز پنجشنبه پیامی کتبی از طرف «میخائیل میشوستین» همتای روس خود دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی امروز میزبان «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه و هیأت همراه او بود.

بر اساس این بیانیه، هیأت روسی، پیامی کتبی را از سمت نخست وزیر روسیه تقدیم نخست وزیر عراق کرد که مربوط به تقویت پیوندهای همکاری دوجانبه بین عراق و روسیه و گشودن افق‌های گسترده‌تری برای مشارکت دو جانبه است.

الکاظمی هم بر اهمیت تحکیم روابط عراق و ورسیه در راستای منافع دو ملت دوست تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری عراق همچنین گفت که در این دیدار دو طرف در مورد اوضاع بین المللی و منطقه‌ای، به ویژه اوضاع سوریه و تلاش‌های عراق  در راستای ایجاد آرامش و  توسعه پایدار که صلح و ثبات منطقه را تقویت کند، گفت‌وگو کردند.

طرفین روسی و عراقی بر همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و حمایت از عراق در مبارزه با بقایای داعش نیز تاکید کردند.

الکاظمی همچنین بر فراهم بودن فرصت برای سرمایه‌گذاری بیشتر روسیه در عراق و تقویت مبادلات تجاری و همچنین همکاری در زمینه بهداشت و تامین واکسن کرونا تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار دو طرف درباره حمایت روسیه از فرآیند انتخابات در عراق و روند تامین ناظران بین المللی گفت‌وگو کردند.