دولت سعودی باید منافع خود را به منافع اسرائیل مقدم بداند

سید عبدالملک الحوثی ، رهبر جنبش انصارالله یمن در برنامه «المنبر الموحد» در شبکه المیادین به بیان سخنانی در خصوص روز جهانی قدس پرداخت و گفت که مردم یمن آرمان قدس و مسأله آزادی قدس را هرگز فراموش نخواهند کرد.

او در این سخنان گفت که روز جهانی قدس مناسبت مهمی است که باید امت اسلامی به پا خیزد و احساس مسئولیت کرده و در قبال موضوع اصلی خود که همان آرمان فلسطین است آگاهی یابد. او تأکید کرد که مردم یمن با جهت‌گیری بر پایه ایمان خود موضع ثابتی در قبال پیروزی از حق و یاری مردم فلسطین دارند و در راستای آزادی فلسطین و مقدسات و سایر اراضی کشورهای عربی تلاش می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن افزود: «مردم ما دشمن اسرائیلی را خطری برای تمامی امت و امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی می‌داند. اسرائیل رژیم غاصبی است که مشروعیت ندارد و غده سرطانی است که باید ریشه‌کن شود.»

او سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را عدول از موضع حق و خیانت به اسلام و مسلمانان دانست و گفت که این اقدام جهت‌گیری همیشگی آن‌ها و نفاقشان را بر ملا کرد.

عبدالملک الحوثی، با این حال گفت که مشخص شدن سره از ناسره عامل کمک کنند‌ه‌ای برای تحول بزرگ و حرکت به سمت آرمان فلسطین است و موجب نجات فلسطینیان از کسانی می‌شود که در طول سال‌های دراز عامل بی تحرکی شده بودند.

او گفت که سازشکاران همواره نقش منفی در طول تاریخ مبارزه فلسطینیان بازی کرده و مانع اقدامات تأثیرگذار آنان شده‌اند و همواره در خدمت سیاست‌های دشمن بوده‌اند.

رهبر جنبش انصارالله یمن سپس خواستار ارتباط تنگاتنگ میان آزادگان امت اسلامی شد و گفت که آن‌ها باید با همبستگی و هم‌افزایی در راستای بیداری امت و به حرکت در آوردن توانایی امت تلاش کنند و در قبال آرمان فلسطین و مقابله با دشمن مسلمانان بیطرف باقی نمانند.

سید عبدالملک الحوثی به درگیری جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی اشاره کرده و این اقدام آن‌ها را ستود و خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی گفت:‌«شما اکنون در تنگنای بزرگی قرار دارید و کسانی که به خدا اعتماد دارند و صادقانه در راه خدا قدم بر می‌دارند، با شما به مقابله برخواهند خواست.»

او افزود: «موضوع فلسطین امروزه از دست افراد سست عنصر و بی مایه نجات یافته و این مقدمه‌ای برای پیروزی قطعی است که و بی شک وعده الهی محقق خواهد شد.»

رهبر جنبش انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنان خود گفت که یمنی‌ها بارها از دولت سعودی خواسته‌اند تا در ازای آزادی سربازان ارتش این کشور، اسرای حماس در نزد خود را آزاد کند اما تاکنون پاسخی به این خواسته نداده است.»

او اصرار دولت سعودی به ادامه بازداشت اعضای حماس را یک نشانه ننگ و شاهدی بر سرسپردگی ریاض و خیانش به امت اسلامی و همراهی با دشمنان دانست.

عبدالملک الحوثی بار دیگر از دولت سعودی خواست تا در ازای آزادی دو خلبان این کشور و تعدادی از افسران سعودی، فلسطینیان در بند خود را آزاد کند و از مقامات ریاض خواست تا خود را از ورطه خیانتی که در آن افتاده‌اند و ظلمی که به فلسطینی‌ها می‌کنند نجات دهند.

او در آخر گفت که دولت سعودی باید منافع خودو مصلحت افسران و خلبانانش را مقدم بر منافع دشمن اسرائیلی بداند.