افشاگری جدید درباره بیل گیتس و روابط غیر اخلاقی وی با زنان

بیل گیتس بنیانگذار شرکت  مایکروسافت به دلیل تحقیقات درباره داشتن رابطه نامناسب با یک کارمند زن در سال ۲۰۲۰ از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا کرده است. به نوشته روزنامه وال استریت جورنال، اعضای هیئت مدیره مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ به این نتیجه رسیدند که در اثنای انجام تحقیق و تفحص در این خصوص، ادامه حضور گیتس در هیئت مدیره مناسب نیست. این تفحص از سال ۲۰۱۹ و پس از آن آغاز شد که یک مهندس زن مایکروسافت با ارسال نامه‌ای مدعی شد گیتس سال‌ها با وی رابطه داشته است.

بیل گیتس پیش از پایان این تفحص از هیئت مدیره مایکروسافت استعفا کرد. یک سخنگوی گیتس نیز با تأیید وجود این رابطه مدعی شد آنها حدود ۲۰ سال پیش «به شکل دوستانه» به آن پایان دادند. وی همچنین مدعی شد تصمیم گیتس برای استعفا از هیئت مدیره مایکروسافت به این رابطه مرتبط نبوده است.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز در مطلب دیگری از تمایل گیتس برای برقراری رابطه با زنانی که برای مایکروسافت و بنیاد «ملیندا و گیتس» کار می‌کردند پرده برداشته است. این مطلب بر مبنای شهادت افراد نزدیک به گیتس تنظیم شده است.

چندی پیش بیل گیتس و همسرش در دادخواست طلاق خود اعلام کردند که ازدواج‌شان شکست خورده اما برای نحوه تقسیم اموال مشترک‌شان به توافق رسیده‌اند.

این دو نفر طی بیانیه‌ای که هر کدام به صورت جداگانه در توئیتر منتشر کرد، گفتند که پس از تلاش‌های بسیار و اقدامات در راستای حفظ این رابطه تصمیم گرفته‌اند که به ازدواج خود خاتمه دهند.