آلمان انگلیس را در لیست پرخطرترین مناطق کرونایی قرار داد

مدت طولانی بود که انگلیس به عنوان یک مدل موفق اروپایی در مبارزه و مهار کرونا مطرح بود. اما حالا این کشور در حال تبدیل شدن به کانون شیوع ویروسی جهش یافته و خطرناک است.

به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی در انگلیس دولت آلمان از روز یکشنبه این کشور را در لیست خطرناک ترین کشورهای کرونایی یعنی کشورهای با خطر ویروس های جهش یافته قرار می دهد. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته (جمعه) اعلام کرد. به این ترتیب سفرها از انگلیس به آلمان به شدت محدود می شود. بر اساس قواعد کرونایی در آلمان از این روز تنها اتباع آلمانی و یا اشخاصی که در آلمان زندگی دائم دارند می توانند از انگلیس به صورت هوایی، زمینی و یا ریلی به آلمان سفر کنند. برای این مسافران هم یک قرنطینه دو هفته ای مد نظر قرار گرفته است که با تست منفی کرونا هم از طول این دوره قرنطینه کاسته نمی شود.

از طرف دیگر تعهد قرنطینه برای مسافران از کشورهای فرانسه، کرواسی و اسلوونی به دلیل آمار کرونایی در حال کاهش در این کشورها برداشته می شود. این کشورها از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان به لیست مناطق خطر معمولی تغیر جایگاه دادند.

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین از حذف کشورهای اسلواکی، فنلاند، رومانی، سان مارینو و جامائیکا و برخی مناطق اسپانیا و ایرلند از مناطق خطر کرونایی آلمان خبر داد.

انگلیس اولین کشور اروپایی است که مجددا در لیست خطرناک ترین کشورهای کرونایی یعنی از نوع مرتبط با ویروس های جهش یافته قرار گرفته است. در حال حاضر تنها 11 کشور در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در این گروه با بالاترین خطر کرونا قرار دارند.

ویروس جهش یافته هندی عامل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید در هند در ماه های اخیر بوده است. نهادهای بهداشتی انگلیس هم تا 19 ماه می از کشف بیش از 3400 مورد آلودگی به این ویروس خطرناک در کشورشان خبر دادند که روند افزایشی چشمگیری داشته است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان هنوز اطلاعات کافی درباره این ویروس به دست نیامده است. رئیس این انستیتوی آلمانی روز جمعه اعلام کرد که احتمال سرایت بیشتر و کارآمدی کم تر واکسن ها در برابر این ویروس وجود دارد.

 ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم با اشاره به تحولات در انگلیس درباره شیوع این ویروس خطرناک ابراز نگرانی کرده است. وی تاکید کرد که باید از این مسئله که این ویروس در کشور شیوع پیدا کند جلوگیری کرد.

انگلیس مدتی بود که به عنوان مدلی موفق در مبارزه با ویروس کرونا مطرح بود. اعمال یک قرنطینه سخت و سرعت واکسیناسیون بالا شمار مبتلایان در این کشور را به شدت کاهش داد به گونه ای که آلمان چندی پیش این کشور را کاملا از مناطق خطر کرونایی خود خارج کرد. آلمان البته به علت شیوع ویروس هندی در این کشور هفته گذشته انگلیس را در لیست مناطق خطر و روز گذشته هم در لیست پر خطرترین مناطق کرونایی قرار داد.

انگلیس تا به حال در این باره ابراز اطمینان کرده که این ویروس را کاملا تحت کنترل دارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم خواستار رعایت جوانب احتیاط در کاهش محدودیت ها شده است. وی روز گذشته در سخنانی در برلین ابراز امیدواری کرد که شهروندان رفتار مسئولانه ای داشته باشند.

وی اعلام کرد که این ویروس از بین نرفته است و باید پایبندی به قواعد کرونایی همچون سابق وجود داشته باشد. وی بر اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی تاکید کرد.

مرکل با اشاره به کاهش آمار مبتلایان جدید در کشور و اعلام اینکه با توجه به این تحولات می توان گام هایی در مسیر بازگشایی ها برداشت در عین حال بر لزوم رعایت جوانب احتیاط تاکید کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس هندی گفت : ما باید کاملا مراقب باشیم.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7082 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در عرض یک هفته و به ازای هر 100 هزار نفر به 66.8 کاهش پیدا کرد. در این مدت 170 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 3646600 نفر به کرونا مبتلا شده و 87852 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.