شرط اسرائیل برای بازسازی غزه

  بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی در مصاحبه‌ای با کان نیوز با بیان اینکه، قصد دارد ارسال منابع مالی و مصالح و کالا‌های مورد نیاز برای بازسازی غزه را در ازای شروطی تسهیل کند، گفت: این کمک‌ها تنها در صورتی به غزه ارسال می‌شود که بقایای دو نظامی این رژیم که مدعی هستند در قلمروی فلسطینیان ناپدید شده‌اند به این رژیم باز گردانده شوند.

وی همچنین افزود: مورد بعدی که جزء شروط اسرائیل محسوب می‌شود، بازگرداندن دو نظامی این رژیم است که از سوی حماس به اسارت درآمده اند.

گانتز تاکید کرد: اسرائیل باید بازسازی غزه را به بازگرداندن اجساد سربازان خود و همچنین افرادی که در غزه به گروگان گرفته شده‌اند گره بزند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان این شروط مدعی شد که پس از نبرد اخیر در غزه فرصتی دیگر برای پیشبرد مسائل مرتبط به نظامیان مفقود شده اسرائیلی در این منطقه شکل گرفته است.

وی در این راستا افزود: بنظر من سیاست واکنش‌های ارتش اسرائیل باید سخت‌تر از این باشد تا از آغاز مجدد عملیات‌ها پیشگیری کنیم.

گانتز اداممه داد: در صورتی که آن‌ها ما را به چالش بکشند، ما نیز به جنگ ادامه خواهیم داد.

گروه مقاومت اسلامی حماس در آوریل سال ۲۰۱۶، اعلام کرده بود که چهار نظامی رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفته است.

گفته می‌شود، هویت سه نفر از این افراد فاش نشده، اما یکی از آن‌ها «آرون شائول» است که در سال ۲۰۱۴ و از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه ناپدید شده است.

این در حالی است که پس از نبرد ۱۲ روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، «می الکیله»، وزیر بهداشت فلسطین، در کنفرانسی خبری در شهر رام‌الله به تشریح بخش‌هایی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه و کادر پزشکی بیمارستان‌ها پرداخته است.

او با برشمردن تجاوزات و تخلفات و نقض‌های مکرر رژیم صهیونیستی در جریان حمله به نوار غزه تصریح کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۲۷ شهید رسید که در میان آن‌ها ۷۰ کودک و ۴۰ زن به چشم می‌خورند. این حملات همچنین حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت و شمار تخلفات در حق کادر بهداشت و خودرو‌های آمبولانس و امدادگران به بیش ۸۹ مورد رسید. این در حالی بود که ۲ پزشک در نوار غزه به شهادت رسیدند و شمار زیادی از امدادگران زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.