کاخ آروزهای نتانیاهو فروریخت

 درصورتی که لبید و بنت که در دوره  نتانیاهو  متصدی پست وزارتی بوده اند، بتوانند ائتلاف " التغییر" را تشکیل دهند، این مساله موجب براندازی نتانیاهو خواهد شد که در ارتباط با اتهاماتی مانند فساد با محاکمه روبرو است و از سال 2009 به طور مستمر در سمت نخست وزیری بوده است . مساله فقط به اینجا ختم نمی شود ، بلکه جناح های حزب لیکود هم بر سر ریاست لیکود با هم رقابت می کنند و "یسرائیل کاتس" وزیر دارایی اسرائیل و " نیر برقات" عضو کنیست ، با مبادله اتهاماتی ، سعی می کنند که ریاست این حزب را به جای نتانیاهو عهده دار شوند.

آشکار است که پیروزی مقاومت در باریکه غزه، ضربه سختی به نتانیاهو وارد کرد. وی نا امیدانه به راه حل هایی متوسل می شود که بتواند به وسیله آن خود را از نابودی سیاسی درنتیجه پیروزی مقاومت نجات دهد.

در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی صحنه نبرد سیاسی است، شهرک نشینان صهیونیست همچنان از شکست خفت بار خود از مقاومت فلسطینی و نیز ملت فلسطین و محور مقاومت خشمگین هستند.

انتشار تصاویر 66 کودک فلسطینی که در حملات وحشیانه اسرائیل شهید شدند، برای اولین بار در تاریخ رسانه های جهان، نیز نشانه پیروزی مقاومت در نبرد رسانه ای بود.

نبرد آتی، مانند نبردهای قبلی نخواهد بود و همچنانکه " یحیی السنوار" رئیس جنبش حماس آنرا توصیف کرده است، " جنگ آزادسازی فراگیر " خواهد بود.

السنوار با قدم زدن در باریکه غزه بعد از سخنرانی به مناسبت پیروزی مقاومت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل را به چالش کشید، ولی دشمن صهیونیست جرات نکرد وی را ترور کند، این رژیم درگذشته دوبار در تلاش خود برای ترور السنوار با شکست مواجه شده بود.

سید حسن نصرالله ، رهبر مقاومت در لبنان نیز گفته السنوار را تایید کرد و گفت که قدس و مقدسات مسلمانان خط قرمز است، حتی اگر این مساله به جنگ منطقه ای و هماهنگی در محور مقاومت در بالاترین سطوح منجر شود.

نبرد اخیر ، وحدت میان فلسطینی ها در داخل اراضی اشغالی را تقویت کرد و بر همه توافق های عادی سازی از اسلو گرفته تا کمپ دیوید و وادی عربه و توافق های خفت بار اخیر موسوم به توافق های ابراهام خط بطلان کشید.

همزمان با وحشت صهیونیست ها از آنچه روی داد، اروپایی ها و امریکایی ها نیز از این وضعیت هراسان شدند و به همین دلیل به سرعت از برقراری آتش بس و بازسازی غزه سخن گفتند، زیرا متوجه شدند که راه حل تشکیل دو کشور، نابود شده و بازگشت یهودیان به کشورهای اصلی خود که بعد از جنگ جهانی دوم از آن جا نقل مکان کرده اند، با بازگشت فرهنگ مقاومت به جهان عربی که در حمایت از اهالی غزه به پا خاستند و پیام خود را به جهانیان رساندند، نزدیک شده است.