شرط تل‌آویو برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه

 علی‌رغم تاکید سازمان‌های مختلف جهانی و مجامع حقوق بشری بر لزوم ورود هرچه سریعتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برای بازسازی این منطقه، رژیم کودک‌کش صهیونیستی اما همچنان مانع این اقدام شده است.

«بنی گانتز » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه بار دیگر ورود هرگونه کمک به نوار غزه را به بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده در این منطقه و اسرائیلی‌های بازداشتی توسط گروه‌های مقاومت مشروط است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتز در نشست خبری با تاکید بر محقق شدن شروط تل‌آویو پیش از ورود هرگونه کمک به نوار غزه، اظهار داشت: «با نمایندگان آمریکا، مصر و دیگر کشورهای جهان صحبت داشتم و تصریح کردم بازسازی غزه باید با بازگشت اجساد نظامیان ما و همچنین تداوم آرامش همراه باشد».

وی همچنین با تکرار تهدیدهای پوشالی علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، مدعی شد: «قوانین تعامل اسرائیل با حماس تغییر کرده و به هرگونه نقض آتش‌بس، پاسخ کوبنده‌تری می‌دهیم... اجازه نمی‌دهیم واقعیت‌های قبلی بار دیگر خود را نشان دهند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر لزوم تقویت نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه با هدف تضعیف گروه‌های مقاومت، افزود: «بعلاوه، ما برای تقویت روابط خود با تشکیلات خودگردان تلاش می‌کنیم و امیدوارم که آنها تمایل داشته باشند مسئولیت بخشی از آنچه که در غزه رخ می‌دهد را برعهده بگیرند».

بر اساس این گزارش، گانتز با اذعان به اینکه صدماتی که گروه‌های مقاومت در جریان جنگ ۱۲ روزه به اسرائیل زدند فقط یک دهم صدماتی است که جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان می‌تواند به ین رژیم بزند، ادامه داد: «نبرد پیچیده‌ای خواهد بود زیرا حزب‌الله ۱۰۰ هزار فروند موشک دارد که برخی از آنها دوربرد و برخی نقطه‌زن هستند».

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره توافق هسته‌ای ایران نیز مدعی شد که این توافق به اندازه کافی قوی نیست و به تهران اجازه می‌دهد تا «در عرض شش تا هفت سال به سلاح اتمی دست یابد».

پیش از این نیز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر، از قاهره خواست برای بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده در غزه و همچنین تضعیف حماس به تل‌آویو کمک کند.  

رژیم اسرائیل در حالی ورود کمک‌ها به غزه را مشروط کرده که شورای امنیت سازمان ملل در اولین بیانیه بعد از جنگ ۱۲ روزه، ضمن تاکید بر لزوم اجرای کامل آتش‌بس، خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به نوار غزه شد.