آمریکا: به حمایت سرسختانه از اسرائیل ادامه می‌دهیم

در میانه تلاش‌ها در فلسطین اشغالی برای کنار زدن « بنیامین نتانیاهو » از قدرت بعد از بیش از ده سال، آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد حمایت سفت و سخت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تحت نخست‌وزیری هر کسی در این رژیم پابرجا خواهد بود.

به گزارش وبگاه خبری «میدل ایست آی»، « ند پرایس » سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از دیدار «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، گفت: قصد نداریم درباره تشکیل دولت (کابینه رژیم صهیونیستی) در حالی که روند آن در جریان است صحبت کنیم. صرف‌نظر از آنچه اتفاق می‌افتد، صرف نظر از این که چه کابینه‌ای روی کار باشد، پشتیبانی سرسخت و حمایت آهنین ما از اسرائیل پابرجا خواهد ماند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هم در دیدار با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده، گفت کشورش به حفظ «حاشیه برتری نظامی» اسرائیل در منطقه متعهد است و رئیس‌جمهور حمایت کامل خود را برای تامین مهمات مورد نیاز سامانه دفاعی گنبد آهنین ابراز کرده است.

سفر گانتز و اعلام حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی است که «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» و «یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عتید» با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند و در این توافق مقرر شده که ابتدا بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شود و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را به عهده بگیرد.

نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که این روزها به هر دری برای باقی ماندن در قدرت می‌زند، از نمایندگان کنست خواسته تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود رأی موافق ندهند.