متهمان حمله به ساختمان کنگره به شدت شکنجه می شوند

 مارک لوین، وکیل آمریکایی و مجری شبکه فاکس نیوز گفت: دولت آمریکا افراد زیادی را به اتهام دست داشتن در حمله به ساختمان کنگره تا به حال دستگیر کرده و آن‌ها را به صورت غیرعلنی محاکمه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محاکمه غیرعلنی در آمریکا ممنوع است، اظهار کرد: بسیاری از عوامل اف بی آی افرادی را که کوچکترین شکی به دست داشتن آن‌ها در حادثه کنگره وجود دارد را دستگیر و آن‌ها را در شرایط بسیار نامساعد در زندان‌هایی در حاشیه شهر شکنجه می‌کنند.

لوین تصریح کرد: بسیاری از افرادی که توسط اف بی آی دستگیر می‌شوند، به جرائم کیفری محکوم می‌شوند و باید در دادگاه پاسخگو باشند.

وی با اشاره به شرایط ناگوار این زندانیان گفت: ما تیم‌های تحقیقاتی داریم که در زمینه این زندانیان کار می‌کنند. آن‌ها گزارش‌هایی ارائه داده اند که تمام متهمان حمله به ساختمان کنگره در زندان‌هایی دور از شهر و در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند. شرایط آن‌ها بسیار ناگوار است. آنها در طول روز کمتر از یک ساعت اجازه خروج از سلول‌های خود را دارند، نسبت به سایر زندانیان غذای کمتری به آن‌ها داده می‌شود و در سلول‌های خیلی کوچک نگهداری می‌شوند.

وی افزود: چرا دادگاه عالی آمریکا ساعت‌ها فیلمی را که از روز حادثه جمع آوری کرده به صورت علنی منتشر نمی‌کند؛ چرا دولت آمریکا پلیس‌هایی که در آن روز به معترضان حمله کردند و تعدادی را به ضرب گلوله کشتند شناسایی نمی‌کند.

نقض حقوق بشر و حقوق زندانیان سیاسی در آمریکا همواره مورد انتقاد بوده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اخیراً در مورد وضعیت حقوق بشر و زندانی‌ها در آمریکا گفته بود مردم آمریکا در خیابان‌ها کشته می‌شوند و هیچ کس پاسخگوی آن نیست. رییس جمهور روسیه در انتقاد به اوضاع حقوق بشر در آمریکا گفته بود "در خیابان‌های آمریکا هر لحظه ممکن است ناغافل گلوله‌ای به گردنت اصابت کند".

پوتین همچنین پیش از دیدار با بایدن از وضعیت زندانیان سیاسی در این کشور و افراد دستگیر شده در حادثه حمله به کنگره آمریکا انتقاد کرده بود.