استعفای ۷۰ مامور پلیس مستقر در ساختمان کنگره آمریکا

 خبرگزاری اسپوتنیک از استعفا ی ۷۰ مامور پلیس آمریکا در پی حمله به ساختمان کنگره این کشور در ماه ژانویه گذشته خبر داد.

اتحادیه افسران پلیس آمریکا اعلام کرد: بیش از ۷۰ افسر پلیس مستقر در ساختمان کنگره آمریکا بعد از حمله مرگبار روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره که در آن صد‌ها نفر از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره در شهر واشنگتن حمله ور شدند، استعفا کرده اند.

رئیس اداره پلیس ساختمان کنگره آمریکا هم گفت: بعد از حمله به ساختمان کنگره بسیاری از افسران مستقر در این ساختمان به علت شیفت‌های طولانی کار و به علت نگرانی‌های بعد از حمله مذکور دیگر انگیزه‌ای برای ادامه خدمت ندارند و به دنبال راه‌هایی برای کناره گیری از پلیس هستند.

رئیس این اداره افزود: آن چه که اکنون به دل‌مشغولی و نگرانی من تبدیل شده است جذب نیرو‌های جدید و آموزش آن‌ها نیست بلکه تلاش برای حفظ نیرو‌هایی است که در این جا خدمت می‌کنند.

کنگره آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته طرح اضطراری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری تقویت امنیت ساختمان و مجتمع کنگره را تصویب کرد. این طرح شامل افزایش حقوق و مزایای افسران پلیس و نیرو‌های امنیتی مستقر در ساختمان کنگره آمریکا است. البته مسئولان پلیس در آمریکا گفته اند این طرح هم برای مقابله با خشونت‌های روزافزون در جامعه این کشور کافی نیست.

در اوائل ماه آوریل یک فرد ناشناس موفق شده بود با یک خودرو وارد محوطه مجتمع کنگره آمریکا بشود و دو افسر پلیس را هدف قرار بدهد. در این حادثه یکی از افسران پلیس و فرد مهاجم زخمی شدند سپس در بیمارستان جان باختند.

روز ششم ژانویه گذشته گروه بزرگی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا وارد ساختمان کنگره این کشور شدند و جلسه نمایندگان کنگره را برای تایید آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری را مختل کردند. در جریان آن حمله بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند و ۵ نفر هم کشته شدند.