وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سرکنسولگری این رژیم در دبی را افتتاح کرد

 «یائیر لاپید » وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) سرکنسولگری این رژیم در دبی را با حضور وزیر خارجه امارات افتتاح کرد. 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر هم در مراسم افتتاحیه سفارتخانه این رژیم در امارات عربی متحده حضور یافت.

لاپید در جریان مراسم افتتاحیه سفارتخانه جدید رژیم صهیونیستی در ابوظبی مدعی شد: «اسرائیل خواهان صلح با همسایگانش، با تمامی همسایگانش است».

این مقام صهیونیست با تأکید بر مواضع اشغالگری رژیم صهیونیستی، افزود: «ما جایی نمی‌رویم. خاورمیانه (غرب آسیا) خانه ما است. ما اینجاییم که بمانیم. ما از تمامی کشورهای منطقه می‌خواهیم که این مسئله را به رسمیت بشناسند و برای گفت‌وگو با ما بیایند».

وی روز گذشته (سه‌شنبه) در دیداری بی‌سابقه به منظور افتتاح سفارتخانه‌ این رژیم در ابوظبی و سرکنسولگری این رژیم در دبی عازم امارات عربی متحده شد.

امارات عربی متحده اوایل ماه جاری میلادی (ژوئن)، سفارت خود را رسماً در تل‌آویو افتتاح کرد. امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های ابراهیم» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

علاوه بر امارات، کشورهای مغرب و سودان نیز با وساطت ترامپ و امضای توافق سازش رسماً با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند.