وکیل شخصی ترامپ از کار برکنار شد

 دادگاه تجدید نظر آمریکا در حکمی، رودی جولیانی را از وکالت در واشنگتن دی سی برکنار کرد. این حکم در پی ادعا‌های جولیانی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و ادامه حمایت هایش از رئیس جمهور پیشین آمریکا صادر شده است.

جولیانی پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیگیری حقوقی ادعا‌های وی را بر عهده گرفت. حالا چند ماه پس از اعلام قطعی نتیجه انتخابات به دلیل آنچه دادگاه آن را "دروغ پراکنی" و "اشاعه ادعا‌های گمراه کننده" نامیده بود از کار خود یعنی وکالت در واشنگتن برکنار شد.

ماه گذشته نیز دادگاه نیویورک پس از بررسی استدلال‌های جولیانی مبنی بر تقلب در انتخابات این اظهارات را فرافکنی و دروغ برای انحراف اذهان عمومی خواند و وی را از وکالت در نیویورک برکنار کرد.

دادگاه نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعا‌های دروغین وکیل شخصی ترامپ منافع عمومی مردم آمریکا را تهدید و اعتماد عمومی به روند انتخابات را خدشه دار می‌کند.

بعد از تعلیق از وکالت در نیویورک، جولیانی گفته بود به دادگاه فدرال آمریکا شکایت خواهد کرد.

رودی جولیانی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به عنوان وکیل شخصی وی فعالیت می‌کرد و بار‌ها اظهارات جنجالی در مورد مسائل مختلف بیان کرده بود. وی همچنین از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ به عنوان شهردار نیویورک مشغول به فعالیت بود.