شیوع سویه دلتای کرونا در ۵۰ ایالت آمریکا

سویه دلتای ویروس کرونا در همه ۵۰ ایالت آمریکا شیوع یافته است.بر اساس این گزارش، موارد ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا در دست کم ۸۵ کشور جهان و همه ۵۰ ایالت آمریکا مشاهده شده است.

به گفته کارشناسان؛ در حال حاضر از هر چهار مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا یک مورد ابتلا به دلتا است و علائم ابتلا به این ویروس شبیه به دیگر انواع کروناست.

دکتر سیلورا که یک همه گیر شناس است در سخنانی گفت: سرفه کردن، از دست دادن حس بویایی، و ایجاد مشکلاتی در تنفس از علائم ابتلا به این نوع از ویروس کرونا محسوب می‌شود و ما اکنون در حال مشاهده علائم بیشتری هستیم. ما در حال مشاهده این فرآیند هستیم که چه کسانی بیش از دیگران به نوع شدید این بیماری مبتلا می‌شوند و این یک عامل مهم در این زمینه محسوب می‌شود. شدت این بیماری در افراد جوان‌تر کمتر است و احتمال بستری شدن در میان افراد با سن بالاتر بیشتر است و این افراد به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند.

افرادی که به صورت کامل مصونیت پیدا نکرده اند بیشترین قشر آسیب پذیر را در مقابل این نوع ویروس تشکیل می‌دهند.

دکتر سیلورا در سخنانی گفت: چیزی که بیش از پیش موجبات نگرانی مرا فراهم می‌کند افرادی هستند که تحت هیچ شرایطی حاضر به تزریق واکسن نمی‌شوند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در سخنانی اعلام کرد: همه ما می‌دانیم نوع جدید از کرونا به نام سویه دلتا شیوع یافته است، اما بهترین دفاع در مقابل این سویه‌ها شامل تزریق واکسن می‌شود.

مقامات بهداشتی در نیویورک می‌گویند دلتا دومین نوع رایج ویروس کرونا در نیویورک محسوب می‌شود. در نیوجرسی، طی چهار هفته گذشته ۱۶ درصد از افراد مبتلا به کرونا به نوع دلتا مبتلا شده اند. این ایالت شاهد شیوع سه نوع دیگر از ویروس کرونا از برزیل، انگلیس و آفریقای جنوبی هم بوده است.