خلبان های افغان در صدر لیست سیاه طالبان قرار دارند

 در ماه های گذشته هفت خلبان ارتش افغانستان ترور شده اند و صحبت های سخنگوی طالبان نشان می دهد که خلبان ها در صدر لیست سیاه طالبان قرار دارند.

در حالی که دو مقام ارشد دولت افغانستان ترور هفت خلبان در ماه های اخیر از سوی طالبان را تائید کرده اند، دولت افغانستان رسماً شمار خلبان های ترور شده را مورد تائید قرار نداده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ضمن تائید این خبر گفت که خلبان های نیروی هوایی افغانستان از آن جهت هدف قرار می گیرند که مردم کشورشان را هدف بمباران قرار داده اند.

از سوی دیگر «راب لودویک» سخنگوی پنتاگون در قالب بیانیه ای اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن چند خلبان افغان به دست طالبان مطلع بوده است.

وی در این بیانیه گفت: ما تمامی ترورهای هدفمند در افغانستان را به شدت محکوم می کنیم. ارتش آمریکا مدت هاست به تهدید پیشروی بسیاری از شرکای نظامی افغانستان که شامل خلبان های نیروی هوایی این کشور می شود، اذعان کرده است و ما عزم راسخ، استواری و پایبندی شان به وظیفه از طرف مردم افغانستان را مورد تحسین قرار می دهیم.

وی تاکید کرد که پنتاگون درصدد است با دولت افغانستان، وزارت دفاع این کشور و نهادهای دولتی در آمریکا در زمینه اجرای برنامه هایی برای محافظت از افرادی که در معرض خطر هستند، همکاری کند.