آمریکا دچار تفرقه شده است

« ماریا زاخارووا » سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت برخی از قوانینی که اخیراً در چند ایالت آمریکا تصویب شده به شکاف فعلی در این کشور و همچنین جنگ‌های فرهنگی در حال گسترش در ایالات متحده دلالت دارد. 

وی در این خصوص گفت: آمریکا دچار تفرقه شده است و جنگ‌های فرهنگی پیچیده‌تر می‌شوند و اکنون با قوانین مورد ضمانت قرار می‌گیرند. 

او در ادامه، توجهات را به چند قانون اخیر که در برخی از ایالت‌های آمریکا تصویب شد، جلب کرد. 

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، یکی از آن‌ها به ویژه، دستور دادستان کل ایالت کالیفرنیا بود که کارگران ایالتی را از سفر به برخی نقاط دیگر منع کرد. به گفته این دیپلمات روس، دلیل این مسئله دیدگاه‌های سیاسی متفاوت «ساکرامنتو» مرکز کالیفرنیا، در مقایسه با مواضع ۱۷ ایالت در بحث مسائل جنسیتی است.  

این دیپلمات روس سپس اظهار داشت: در کل، حتی طبق منطق پیچیده ایدئولوژی لیبرال چپگرای آمریکا، بسیاری از قانون‌گذاران در سطح منطقه‌ای متوجه هستند که عبور از برخی خطوط بخصوص در موضوعات مرتبط با کودکان و جوانان غیرممکن است. اما دیکتاتوری لیبرال دیدگاه دیگری دارد. مقام‌های کالیفرنیا حالا دیگر با سایر موضوعات فدرال ایالات متحده ارتباط برقرار نخواهند کرد. 

وی افزود: نمی‌توان این مسئله را رد کرد که ممنوعیت سفر تنها آغاز فشار ثروتمندترین ایالت آمریکا بر مناطق کمتر مرفه است. 

به گفت زاخارووا، در مقابلِ این زمینه، یک قانون منطقه‌ای دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. فلوریدا کالج‌ها و دانشگاه‌ها را مجبور به نظارت بر آزادی دیگاه‌های سیاسی جوانان کرد. 

این دیپلمات توضیح داد که این به کنترل سیاسی بر انتشار آزادانه نظرات دانشجویان در بدترین دیکتاتورهای قرن گذشته اشاره دارد و گامی دیگر به سوی مجازات «جرم اندیشه» است.