به حفظ و تقویت روابط با اسرائیل متعهد هستم

رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای تبریک آمیز به مناسبت انتخاب «اسحاق هرتزوگ» رئیس جدید رژیم صهیونیستی ، بر تداوم همکاری با تل آویو و حمایت از این رژیم تاکید کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در این نامه نوشت: «می‌دانم که شما عمیقا به آینده اسرائیل به عنوان کشوری یهود و دموکرات متعهد هستید و در کنار صلح ، آرامش و امنیت با همسایگان زندگی می‌کنید.»

بایدن در ادامه با ابراز امیدواری از انتخاب هرتزوگ نوشت که وی همچنان به حفظ و تقویت روابط و مشارکت مداوم بین اسرائیل و آمریکا متعهد است.

بایدن همچنین از هرتزوگ به دلیل حمایت از تداوم روابط دوجانبه با آمریکا تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا چندی قبل تاکید کرد که  هیچ تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس پیشین حزب کارگر در رژیم صهیونیستی با رأی  نمایندگان پارلمان (کنست) به عنوان رئیس جدید این رژیم انتخاب شد. اعضای کنست در جلسه امروز با ۸۷ رأی موافق، با انتخاب هرتزوگ به عنوان رئیس جدید رژیم جعلی اسرائیل موافقت کردند. ۲۶ نماینده به رقیب وی رأی دادند.

وی که هم‌اکنون ریاست سازمان غیردولتی «یهودیان برای اسرائیل» برعهده دارد، پسر «حییم هرتزوگ» رئیس سابق رژیم صهیونیستی است. حییم هرتزوگ از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۳، دو دوره عهده‌دار ریاست این رژیم بود.

اسحاق هرتزوگِ ۶۱ ساله، جایگزین «رووین ریولین» ۸۱ ساله در ریاست رژیم صهیونیستی شد که بعد از هفت سال حضور در این منصب،  ۹ جولای به کار خود خاتمه داد.

وی در انتخابات درون‌ پارلمانی برای تکیه‌ زدن بر صندلی ریاست این رژیم، با «میریام پرتز» - زن معلمی که بدون سابقه سیاسی در این انتخابات نامزد شده بود - رقابت ساده‌ای داشت. هرتزوگ یازدهمین رئیس رژیم جعلی اسرائیل است.