آزادسازی مناطق گسترده از استان البیضاء توسط ارتش یمن

« یحیی سریع » سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه شنبه) بیانیه‌ای درباره عملیات نیروهای مسلح یمن در « البیضاء » (در مرکز یمن) قرائت کرد.

بر اساس گزارش «المسیره»، وی گفت، در پاسخ به تجاوزات عناصر داعش و القاعده در البیضاء با پشتیبانی کشورهای ائتلاف متجاوز، عملیات «النصر المبین» انجام شد.

سریع اعلام کرد: در این عملیات تمام مناطقی که دشمن آن را اشغال کرده بود، بازپس گرفته شد  و مناطق گسترده‌ای از شهرهای الزاهر و الصومعه آزادسازی شد.

وی در ادامه تصریح کرد، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات به غنیمت گرفته شد و صدها تکفیری در این عملیات کشته یا زخمی شدند.

سریع در ادامه گفت، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تنها در ۷۲ ساعت توانسته‌اند به عملیات النصرالمبین فیصله دهند و آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن این دستاورد بزرگ را اعلام می‌کند تا بر میزان ارتباط میان گروه‌های تکفیریِ اجرا‌کننده دستورکارهای آمریکا و ائتلاف متجاوز تاکید کند، آمریکا و ائتلاف متجاوز، گروه‌های مذکور را با دهها حمله هوایی پشتیبانی کردند.

وی ضمن قدردانی از نقش پررنگ اهالی و قبایل البیضاء، تأکید کرد، عملیات نظامی تا توقف حملات ائتلاف، رفع محاصره و آزادسازی همه خاک یمن ادامه دارد.

قرار است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصاویر و جزئیات بیشتری از ین عملیات طی روزهای آینده منتشر کند.

ارتش دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و متحدانش از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان البیضاء واقع در مرکز یمن آغاز کرد و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن داد اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک ضد حمله به ائتلاف سعودی در این استان بخش‌های مهمی را در این جبهه پس بگیرند.