کرونا گرفتن سیاست مداران آمریکایی با وجود دریافت واکسن

سه قانون‌گذار دموکرات کنگره ایالتی تگزاس که به واشنگتن دی‌سی سفر کرده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، انجمن حزبی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالت تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد یک قانون‌گذار، جمعه شب به وقت محلی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و باقی اعضای این انجمن سریعاً تست کرونا داده‌اند.

روز شنبه به وقت محلی، این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد دو عضو دموکرات دیگر مجلس نمایندگان تگزاس نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در این بیانیه به اسامی افراد آلوده اشاره‌ای نشده است اما در آن نوشته شده که هر سه آن‌ها دو دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده بودند.

این سه قانون‌گذار، جزو پنجاه قانون‌گذاری هستند که به واشنگتن سفر کرده‌اند تا از تصویب لایحه معرفی شده از سوی جمهوری‌خواهان جهت اعمال محدودیت برای رأی‌دهندگان، جلوگیری کنند.

ماه گذشته «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز، قانون‌گذاران تگزاس لایحه‌ای را مطرح کردند که این ایالت را در حمله به حق مقدس رأی دادن، به جورجیا و فلوریدا ملحق خواهد کرد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «این اقدام، بخشی از حمله به دموکراسی است که در سال جاری، کم‌وبیش شاهد آن بوده‌ایم و اغلب به صورت غیرمتناسبی آمریکایی‌های سیاه‌پوست و رنگین‌پوست را هدف قرار می‌دهد».

از آغاز سال جاری میلادی، ایالت‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان، طرح افزایش محدودیت برای رأی‌دهندگان را در کنگره‌های ایالتی معرفی کرده‌اند.

لایحه معرفی شده به کنگره ایالتی تگزاس، ساعات رأی‌گیری زودهنگام را محدود کرده و استفاده از دستگاه‌های جمع‌آوری آرای پستی را ممنوع می‌کند.