اسرائیل حق ندارد بافت جمعیتی و تاریخی شهر قدس را تغییر دهد

« ریاض منصور » فرستاده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حق ندارد بافت جمعیتی و تاریخی شهر قدس اشغالی را تغییر دهد.

منصور با ارسال نامه‌هایی به دبیر کل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی آن و رئیس شورای امنیت گفت که رژیم صهیونیستی در قدس شرقی به ویژه بخش قدیمی این شهر، هیچ حق حاکمیتی ندارد.

خبرگزاری وفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هیچ گونه تغییری در مسجدالاقصی ایجاد کرد.

منصور با انتقاد از تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست که باعث وخامت اوضاع فلسطین شده است، هشدار داد که این اقدامات می‌تواند به یک جنگ مذهبی خطرناک تبدیل شود.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، مسامحه جامعه بین‌الملل با جنایات فجیع رژیم صهیونیستی باعث شده است که دولت این رژیم به بیش از هزار و ۶۰۰ صهیونیست اجازه دهد وارد مسجدالقصی شوند و مراسم مذهبی خود را برگزار کنند.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی باید به حقوق بین‌الملل احترام بگذارد؛ چرا که در قطعنامه‌های ۴۷۶ و ۴۷۸، شورای امنیت، الحاق قدس به رژیم صهیونیستی را محکوم و ملغی اعلام کرد.

اخیرا صهیونیستها در قدس اشغالی دسه به اقدامات تنشزایی می‌زنند؛ به نحوی که اخیرا حدود هزار شهرک‌نشین اسرائیلی با حمایت نظامی سنگین نیروهای امنیتی به قدس اشغالی هجوم آورده و راهپیمایی پرچم را برگزار کردند.

حدود ۳۰ سال است که صهیونیست‌ها راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی شعارهایی علیه فلسطینی‌ها سر می‌دهند.