کابینه جدید تل‌آویو «راهپیمایی پرچم» را تصویب کرد

 کابینه جدید رژیم صهیونیستی که هنوز یک روز از آغاز فعالیت کاری آن نگذشته، برگزاری مراسم تحریک‌آمیز موسوم به « راهپیمایی پرچم » در قدس اشغالی را برای روز سه‌شنبه تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تاییدیه بعد از جلسه ارزیابی بین رئیس پلیس و مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با «عومِر بار-لِو» وزیر امنیت عمومی جدید این رژیم در شامگاه دوشنبه صادر شد.

رویترز نوشت: «هنوز مشخص نیست شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم اجازه دارند وارد محله مسلمان‌نشین شهر قدس شوند یا خیر، پلیس اسرائیل قبلا این مسیر را ممنوع کرده بود. سخنگوی پلیس نیز از اظهار نظر در این باره اجتناب می‌ورزد».

از سوی دیگر، در پی هشدار گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس مبنی بر پاسخ دادن به هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس اشغالی و راهپیمایی پرچم، ارتش اسرائیل سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» بیشتری در نزدیک نوار غزه مستقر کرد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، مقام‌های امنیتی اسرائیلی می‌گویند وضعیت در نوار غزه هنوز هم بسیار حساس است و سران حماس هم آماده درگیری بزرگ با کوچکترین جرقه‌ای هستند که راهپیمایی پرچم می‌تواند آغازکننده آن باشد.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند بار-لو در این جلسه مدعی شده که پلیس اسرائیل آمادگی کامل برای برگزاری این راهپیمایی را دارد و هیچ تغییری در برنامه آن رخ نداده است.

در این مراسم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

این تصمیم کابینه جدید تل‌آویو در حالی است که پیشتر مقام‌های آمریکایی به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بودند واشنگتن انتظار دارد تل‌آویو از اقداماتی که باعث شروع مجدد تنش‌ها در قدس اشغالی می‌شود، اجتناب کند.