کاهش بی‌سابقه امید به زندگی در آمریکا در یک سال گذشته

  این کاهش امید به زندگی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (سی دی سی) آمریکا اعلام شده است عمدتا به دلیل بیماری همه گیر کرونا بوده است. 

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا دلیل ۷۴ درصد از کاهش امید به زندگی در این کشور به بیماری کرونا مربوط است. 

طبق آمار اعلام شده، در سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی فوت کردند که این بیشترین آمار مرگ و میر یک ساله در طول تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. ۱۱ درصد از این مرگ و میر مربوط به بیماری کرونا بوده است. 

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند بیشترین کاهش امید به زندگی در میان اسپانیایی تبارهای ساکن آمریکا بوده است و نرخ امید به زندگی در میان جامعه سیاه پوست آمریکا تغییر چندانی نکرده است. 

اما بیماری کرونا تنها دلیل کاهش نرخ امید به زندگی در آمریکا نبوده است. استفاده بیش از حد مواد مخدر در میان سفید پوست‌ها و افزایش قتل و تیراندازی در میان جامعه سیاه پوست‌ها از جمله دلایل دیگر بوده‌اند. 

سایر مشکلات مردم سیاهپوست و اسپانیایی تبار در آمریکا که باعث کاهش امید به زندگی در میان آن‌ها شده شامل عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت،  زندگی در محله‌های شلوغ و افزایش جمعیت مردم با مشاغل کم درآمد که آن‌ها را ملزم به ادامه کار در میان شیوع بیماری همه گیر کرده است، می‌باشد. 

مرگ و میر ناشی از کرونا در میان اقلیت‌ها در آمریکا بیشتر بوده است. تا حدودی دلیل این امر این است که اقلیت‌های کارمند نمی‌توانند از خانه کار کنند، تعداد خانوار در میان آنان بیشتر است و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی ندارند. 

طبق آخرین آمارها، بیش از ۶۲۵ هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این بیشتر آمار قربانیان کرونا در جهان محسوب می‌شود. 

امید به زندگی یا متوسط طول عمر یک شاخص آماری است که نشان می‌دهد اعضای یک جامعه به طور میانگین چقدر عمر می‌کنند، یا به عبارت دیگر، انتظار می‌رود چقدر عمر کنند. 

هرچه سطح بهداشت و درمان در جامعه‌ای افزایش یابد، متوسط طول عمر افزایش خواهد یافت. از این رو، این شاخص یکی از شاخص‌های سنجش پیشرفت و یا عقب‌ماندگی کشورهاست.