بدبینی آمریکایی ها به آینده کشور خود

 روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: نظرسنجی مشترک آی بی سی نیوز و ایپسوس نشان می دهد که ۵۵ درصد آمریکایی نگاهی منفی به مسیر حرکت کشورشان دارند که تقریبا ۲۰ درصد افزایش را نسبت به ماه مه (اردیبهشت) نشان می دهد.

این نتایج نشان داد: فقط حدود ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که درباره آینده خوشبین هستند.

در نظرسنجی ماه مه ، ۳۶ درصد آمریکایی ها نسبت به آینده کشورشان ابراز بدبینی و ۴۶ درصد ابراز خوشبینی کرده بودند.

در حالی که انتقادها از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا افزایش یافته است، بدبینی در بین افراد با دیدگاه های مختلف تشدید شده است.

کوئین اسکن لَن، تحلیگر ای بی سی نیوز گفت: کاهش احساس خوشبینی در بین دموکراتها، جمهوریخواهان و افراد مستقل و بدون گرایشات حزبی افزایش یافته است. با این حال احساس خوشبینی بین دموکرات و جمهوریخواهان کاهش ۲۰ درصدی و در بین افراد مستقل ۲۶ درصد کاهش یافته است.

دیدگاه های منفی نزد اکثریت آمریکایی ها با نتایج نظرسنجی دیگری درباره میزان رضایت از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور مطابقت دارد. در نظرسنجی اخیر معلوم شد که اکثر آمریکایی ها علمکرد بایدن در مدیریت مهاجرت و خشونت سلاح را قبول ندارند و ۶۱ درصد آمریکایی ها نظری منفی درباره مدیریت دولت در خصوص این دو موضوع دارند.

در نظرسنجی ای بی سی نیوز و ایپسوس نیز نحوه مدیریت همه گیری کرونا در دولت بایدن بدترین رتبه را کسب کرد و ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که نحوه مدیریت کرونا را قبول ندارند. نارضایتی از عملکرد بایدن درمقایسه با ماه مه (اردیبهشت) ۸ درصد افزایش یافته است.

به همین ترتیب، میزان نارضایتی آمریکایی ها از عملکرد اقتصادی بایدن نیز فزایش یافته است. ۴۶ درصد از آمریکایی ها مدیریت احیای اقتصادی در آمریکا توسط دولت کنونی این کشور را قبول ندارند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و ایپسوس به صورت آنلاین و با مشارکت ۵۲۷ نفر از افراد بزرگسال و در بازه زمانی بین ۲۳ و ۲۴ ژوئیه (۲-۱ مرداد) انجام شده است.

این نظرسنجی به زبان های انگلیسی و اسپانیایی و با ضریب خطای ۵ درصد انجام شده است.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونای دلتا در آمریکا و ابراز نگرانی آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی درباره وخامت اوضاع همه گیری و حرکت کشور در مسیر غلط برای مهار آن، بایدن که ابتدای دوره ریاست جمهوری اش  با موفقیت در مهار کردن همه گیری سپری شد، با از بین رفتن برخی از این دستاوردها پس از جشن های چهارم ژوئیه (۱۳ تیر) – جشن استقلال آمریکا  و پیشرفت در مبارزه با کرونا- با نگرانی در تلاش برای بهبود اوضاع است.