بیانیه حزب الله در سالگرد انفجار بندر بیروت

نبیه بری ، رئیس پارلمان لبنان در سالگرد انفجار بندر بیروت یکبار دیگر در اظهاراتی بیان کرد:  مکررا تاکید کرده ام که هیچ کس به جز شهدا و قانون از مصونیت و حمایت برخوردار نیستند.

او در ادامه افزود: «ما جز به اجرای عدالت و قصاص افرادی که در این انفجار ناگوار  دست داشتند، راضی نیستیم. این افراد در هر پست و مقامی که باشند فرقی نمی‌کند.»

او همچنین خاطرنشان کرد که اجرای عدالت یک دادخواست یا نمایش نیست، بلکه حق مسلم افراد است که توسط دستگاه قضایی محقق می‌شود.

بری در پایان گفت: «روح شهدای این حادثه  آرام نمی‌شود و راضی به سمت پروردگار خود باز نمی‌گردد. جراحت ملی ناشی از انفجار بندر بیروت جز با  افشای کل حقیقت التیام نمی‌یابد.»

به همین مناسب، جنبش حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: «ما بر ضرورت اتحاد لبنان برای غلبه بر این مصیبت ناگوار  تأکید داریم و از مقامات قضایی می خواهیم که  با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند تا هر چه سریعتر حقایق این حادثه برای افکار عمومی لبنان و جهان آشکار شود.»

حزب الله لبنان همچنین همدردی و همبستگی لبنانی ها را برای عبور از درد و رنج ها ضروری عنوان کرد.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شود. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.