اختلال شخصیتی محمد بن سلمان سوژه کاربران شد

 « محمد بن سلمان » ولیعهد سعودی نسبت به جشن ملت سعودی در عربستان در خصوص یادبود « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان و یادآوری سلطنت‌ قبلی عربستان هشدار داد.

برخی منابع معتبر اعلام کردند که بن سلمان وزیران و شاهزادگان را در صورت اعلام دستاوردهای ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان  یا پادشاهان قبلی به مجازات زندان تهدید کرده است.

این منابع تاکید کردند که بن سلمان در مورد جشن سعودی‌ها از دستاوردهای ملک عبدالله و خدمات دولت به مردم آن در طول حکومت قبلی خود، دچار «هیستریک» (اختلال شخصیت نمایشی) شده و بسیاری از رسانه‌ها و کاربران در شبکه های مجازی این اختلال شخصیتی ولیعهد سعودی را سوژه می‌کنند.

بر اساس گزارش این منابع بن سلمان در یک مورد موجی از خشم هیستریک را در مقایسه سیاست‌های خود با سال‌های گذشته (حکومت ملک عبدالله) نشان می‌دهد.

محمد بن سلمان دستاوردهایی را که در زمان پادشاه عبدالله رخ داده را به سرقت می‌برد و آنها را به خود و چشم انداز 2030 خود نسبت می‌دهد. به عنوان مثال ولیعهد سعودی ادعا کرد که درصد مالکیت خانه در عربستان قبل از چشم‌انداز 2030، 47 درصد بوده و پس از گذشت پنج سال به 60 درصد رسیده است. اما در حقیقت از زمان سلطنت ملک عبدالله و با توجه به اظهارات وزیر اقتصاد و برنامه ریزی در سال 2014 این رقم 60 درصد بوده است.

همچنین ولیعهد سعودی ادعا کرد که سرمایه گذاری خارجی نسبت به دوره قبل افزایش یافته است در حالی که در پایان دوره ملک عبدالله 30 میلیارد دلار بود ، سپس در دوره فعلی به 20.6 میلیارد دلار کاهش یافت.

اما نرخ بیکاری که قبل از چشم انداز 14 درصد بود و در سال 2020 حدود 11 درصد شد، در حالی که در پایان سلطنت ملک عبدالله در سال 2014 این میزان 11.6 درصد بود ، سپس به 15.4 درصد رسید.

ملک عبدالعزیز تا وقتی زنده بود، هیچ گاه تاب رفتارهای کودکانه و کارهای نابخردانه محمد بن سلمان را نداشت و تا جای ممکن اجازه دخالت در مسائل و امور را به وی نمی داد. به همین دلیل وقتی «سلمان بن عبدالعزیز» به سمت وزیر دفاع منصوب و این وزارتخانه به وی سپرده شد، ملک عبدالله اکیدا به «سلمان» توصیه کرد که مانع دخالت پسرش در امور داخلی و مسائل وزارتخانه شود، موضوعی که باعث شد، بن سلمان کینه عمویش را به دل بگیرد.

وی به این مسئله در مصاحبه با بلومبرگ در سال 2016 نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: «درسال 2009 ملک عبدالله با ارتقای منصبم مخالفت کرد. لذا نزد پدرم رفتم که امارت ریاض را در دست داشت».

ولیعهد سعودی پس از آن هیچ فرصتی را برای حذف فرزندان ملک عبدالله و گرفتن میراث آن‌ها از دست نداد.همانطور که وی در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود در عربستان در آوریل گذشته در خصوص فساد حاکم در زمان سلطنت ملک عبدالله صحبت کرد و گفت برخی از وزرای دوره او ناکارآمد بودند.