رواج کارت های تقلبی واکسن کرونا در اروپا و آمریکا

 نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبر نوشت: با تشدید دستورالعمل برای افراد  جهت زدن واکسن کووید-۱۹ و اثبات این موضوع  از سوی افراد واکسینه شده، اکنون برخی افراد سو جو اقدام به فروش  گواهی واکسیناسیون جعلی این ویروس می کنند.

وال استریت ژورنال نوشت: برخی کارشناسان می گویند حتی کارت هایی که از سوی «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری » در آمریکا (CDC)  نیز صادر شده مدرکی اصلی برای اثبات واکسیناسیون افراد در قبال کووید-۱۹ به شمار نمی رود.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: دولت آمریکا اعلام کرده که تمامی کارکنان فدرال باید واکسینه شده و یا به طور مرتب تست کرونا داده و ملزم به زدن واکسن و رعایت فاصله اجتماعی هستند،  در ایالت کالیفرنیا نیز کارکنان دولتی نیز باید واکسینه شده و یا هفته ای یکبار تست کرونا بدهند. در سراسر ایالت نیویورک نیز قرار است همانند شهر نیویورک طرح  «اثبات واکسیناسیون» برای مشتریان و کارکنانی که قرار است در رستوران ها و اماکن سر بسته تردد و به کار مشغول شوند به اجرا گذارده شود. شرکت های  خصوصی و بزرگ آمریکایی نیز کارکنان خود را ملزم به اثبات واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ کرده اند.

وال استریت ژورنال نوشت:  اکنون در بخش هایی از آمریکا و کشورهای اروپایی برای فعالیت در اماکن سربسته و حتی برای ورود به موزه ها و حضور در رخدادهای مهم، ارائه برگه واکسیناسیون کرونا درخواست می شود؛ حال با اجرای چنین قانونی، کارت های جعلی واکسیناسیون رایج شده و در هفته های اخیر فروش و ارائه چنین کارت های  جعلی در شبکه های اجتماعی به شدت رواج یافته است .

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بنابر داده های تارنمای (worldometers.info) از مرز ۲۰۲ میلیون نفر گذشت که از این تعداد نیز بیش از چهار میلیون و ۲۹۰ هزار نفر جان باخته اند.

شمر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز از ۳۶ میلیون و ۵۰۰هزار نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از ۶۳۲ هزار نفر جان باخته اند، آمریکا با این آمار همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس در جهان به شمار می رود.