سیل در ترکیه پس از آتش سوزی‌های جنگلی

 پس از آتش سوزی های اخیر در ترکیه ، وقوع سیل از جدیدترین حوادثی است که در این کشور رخ داده است؛ مسأله‌ای که متخصصان می‌گویند با تغییرات آب و هوایی در ارتباط است.

بر پایه این گزارش، سیل سبب ریزش باران‌های سنگینی شده است که در حال ویران ساختن ساحل شمالی ترکیه هستند؛ بطوری که یک پل را تخریب کرده و شماری از روستا‌ها را بی برق گذاشته اند.

سیل امروز (چهارشنبه) پس از آن رخ داده است که یکی از بزرگترین آتش سوزی‌ها در تاریخ این کشور در جنوب غربی ترکیه به وقوع پیوست.

شبکه تی آر تی ترکیه گفته است یک نفر بر اثر حمله قلبی در استان شمالی بارتین و در میان سیل یک نفر جان باخت و اعضای امداد در حال جستجو فرد دیگری هستند که مفقود شده است.

بر پایه این گزارش، ۱۳ نفر در پی ریزش یک پل در بارتین ترکیه زخمی شده اند و ۱۲ روستا نیز با قطعی برق مواجه هستند.

طبق تصاویر خبرگزاری رویترز، در استان سینوپ، در ۲۳۰ کیلومتری بارتین، یک خانه به سبب سیل و رها شدن خودرو‌ها در آب فرو ریخته است.

اداره حوادث و امور اضطراری ترکیه نیز اعلام کرد یک بیمارستان تخلیه شده است و برخی جاده‌ها نیز در سینوپ بسته شده اند. این سازمان همچنین هشدار داده انتظار می‌رود باران‌های قوی در منطقه ادامه یابد.

چندی پیش، دامنه آتش سوزی جنگلی در ترکیه به ضلع شمالی کوه مجاور نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» در استان «موغلا‌ی» ترکیه رسید. بخش وسیعی از مناطق مسکونی مجاور نیروگاه میلاس تخلیه شده است. تعدادی از ویلا‌های این منطقه دچار آتش سوزی شده و در مقابل چشمان حیرت زده گردشگران و اهالی منطقه سوختند.