وزیر بهداشت آلمان : موج چهارم کرونا در راه است

  وزیر بهداشت آلمان در سخنانی از در راه بودن موج چهارم کرونا در کشورش خبر داده و پیش بینی کرد که در پاییز محدودیت های جدیدی برای مقابله با کرونا اعمال شود و از شهروندان خواست تا بهار تحمل کنند.

وی روز جمعه در یک نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان همچنین از احتمال افزایش فشارهای جدید بر سیستم بهداشت و درمان کشور سخن گفته و اعلام کرد که تا بهار باید این اوضاع را تحمل کنیم.

وزیر بهداشت آلمان در عین حال اظهار داشت که از هر چهار آلمانی سه نفر در آینده محدودیت های ارتباطی را تجربه نخواهند کرد. وی وعده معافیت افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا از محدودیت های جدید در آینده را هم داده و به کسانی که هنوز واکسینه نشده اند هشدار داد که کسی که واکسینه نشده به احتمال زیاد در ماه های آینده به کرونا مبتلا خواهد شد.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان همچنان روند افزایشی داشته و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در 24 ساعت گذشته 5644 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور دیده شده و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در 24 ساعت گذشته به 32.7 افزایش پیدا کرده است. 11 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 3819845 نفر به کرونا مبتلا شده و 92367 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.