تا آمریکا در شبه‌جزیره کره است، مشکلات حل نمی‌شود

سفیر کره شمالی در چین در مصاحبه با یک وبگاه انگلیسی زبان چین گفت تمرینات نظامی مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی نشانگر عملکرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است و آنها قطعاً بهای آن را خواهند پرداخت.

به گزارش وبگاه «گلوبال تایمز» «ری ریونگ نام» سفیر کره شمالی در چین گفت که زمان برگزاری این رزمایش نشان داد که ایالات متحده قصد دارد از نیروهای خود برای مهار و نابودی کره شمالی استفاده کند و اقدام‌های آمریکا تهدیدی برای امنیت مردم کره شمالی است.

کره شمالی و کره جنوبی

این دیپلمات کره‌ای گفت: «صرف نظر از مقیاس و نوع رزمایش‌ها، این رزمایش‌ها تمرین جنگ یا حتی جنگ اتمی است و هدف ایالات متحده بهبود برنامه رزمی خود برای انجام حملات پیشگیرانه علیه کره شمالی است».

ری گفت، دولت ایالات متحده مخالفان داخلی و خارجی علیه اجرای این رزمایش را نادیده گرفته است و این ثابت می‌‌کند ایالات متحده قصد ندارد مشکلات را از طریق گفت‌وگو حل کند، بلکه تلاش می‌کند دولت کره شمالی را با زور سرنگون کند.

وی افزود: «وضعیت کنونی ثابت می‌کند که تصمیم کره شمالی برای تقویت دفاع ملی خود اقدامی کاملاً درست و مشروع است وبرای تحقق صلح شبه در جزیره کره ، ایالات متحده باید نیروها و تسلیحاتی را که برای تهاجم و جنگ در کره جنوبی مستقر می‌کند را خارج کند. تا زمانی که نیروهای آمریکایی در کره جنوبی حضور دارند ، مشکلات در شبه جزیره کره برطرف نمی‌شود».

وی ادامه داد: «کره شمالی به صراحت اعلام کرده است که با آمریکا بر اساس اصل سخت‌گیر بودن در پاسخ به سختگیری، مهربان بودن در پاسخ به مهربانی برخورد خواهد کرد. تا زمانی که تهدید نظامی آمریکا علیه کره شمالی وجود داشته باشد، هیچکس نمی تواند انتظار صلح و امنیت شبه جزیره را داشته باشد و برای مقابله با تهدید آمریکا، کره شمالی از حقوق مشروع برای دفاع از حاکمیت ملی، قلمرو و مردم خود برخوردار است.»

ری گفت، از آنجایی که سیاست آمریکا در قبال کره شمالی تغییر نکرده است، پیونگ یانگ  نیز ساکت نخواهد نشست و تهدیدهای مختلف ایالات متحده را زیر نظر خواهد داشت و بازدارندگی خود را برای از بین بردن تهدید فزاینده نظامی از سوی آمریکا تقویت خواهد کرد.

در همین حال، «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در روسیه گفت که پیونگ یانگ قصد دارد همکاری خود با مسکو را برای مقابله با آمریکا تقویت کند.

وی در گفت‌گو با خبرگزاری تاس گفت: «ما همچنین همکاری کره شمالی و روسیه را با هدف مقابله با آمریکا وتهدید مشترک ، تقویت کرده و به طور مستمر روابط راهبردی و سنتی بین دو کشور خود را مطابق با نیازهای قرن جدید تقویت و توسعه می‌دهیم».

به گفته وی، پیونگ یانگ نمی‌تواند تهدیدهایی را که در زمینه سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی دنبال می کند، نادیده بگیرد.