تحریمهای غرب علیه ملت سوریه، قابل فهم نیست

« تیری ماریانی » عضو پارلمان اروپا و حزب «تجمع ملی فرانسه»، ضمن انتقاد از سیاستهای این کشور در قبال سوریه، مواضع رئیس جمهور فرانسه را در قبال خاورمیانه و سوریه منفی قلمداد کرد.

ماریانی به روزنامه الوطن سوریه گفت: «ماکرون با این اقدامات، به منافع فرانسه آسیب می‌زند. این، یک اشتباه سیاسی و به ویژه راهبردی است؛ به ویژه اینکه سوریه در جنگ [با تروریستها] پیروز شده است».

وی ادامه داد: «ارتش سوریه موفق شده است بیشتر اراضی سوریه را تحت سیطره تروریستها بود، بازپس بگیرد. لذا ما باید درس بگیریم و روابط خود را با سوریه و کشورهای منطقه از سر بگیریم».

تحریمهای غرب علیه ملت سوریه، قابل فهم نیست

این مسئول فرانسوی افزود، مواضع بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره بازسازی این کشور، بسیار هوشمندانه است و علت شکست غرب و آمریکا در افغانستان را عدم توانایی آنان در تغییر جامعه افغانستان عنوان کرد.

به گفته ماریانی، اسد بر این باور است که آمریکا و غرب، فقط به بُعد نظامی اهمیت دادند و بُعد اجتماعی را نادیده گرفتند و به همین دلیل، پس از ۲۰ سال، همه چیز از بین رفت. به همین دلیل است که اولویت رئیس جمهور سوریه، ارتقای سطح فرهنگ ملت سوریه است.

این مسئول فرانسوی خاطر نشان کرد، تحریمها مستقیما به ملت سوریه آسیب می‌ند و باعث می‌شود که زندگی مردم این کشور سخت‌تر شود.

وی تصریح کرد: «ما می‌توانیم تحریم افراد و نامهای مشخص را درک کنیم... هر چند که اشتباه باشد، ولی نمی‌توانیم تحریم گروهی ملت را بفهمیم. این یک مسئله جنائی است و سیاسی نیست».

این عضو پارلمان اروپا در پایان تأکید کرد: «سؤالات جدی در اروپا درباره واقعیت رخدادهای سوریه وجود دارد؛ به نحوی که بساری پی برده‌اند که وضعیت سوریه از آنچه به آنان گفته می‌شود، متفاوت است. زمان آن رسیده است که سیاستهایمان را تغییر دهیم».

ماریانی شنبه هفته جاری در صدر یک هیأت پارلمانی با بشار اسد دیدار کرد. اسد با اشاره به اینکه وضع موجود، نتیجه تحریم‌ها و محاصره ظالمانه علیه ملت سوریه است، تأکید کرد، با وجود تمامی تأثیرات منفی این محاصره، مردم سوریه آموخته‌اند که چگونه برای فائق آمدن بر این مشکلات، راهکار پیدا کنند.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، باید در سطوح پارلمانی، فکری و فرهنگی، برای تحلیل و فهم تحولات منطقه و جهان، گفت‌وگو صورت گیرد.

وی همچنین بر اهمیت سفر هیأتهای پارلمانی به سوریه و منطقه تأکید و تصریح کرد، چنین سفرهایی باعث می‌شود که این هیأتها در جریان واقعیتهای منطقه قرار گیرند و بتوانند بین واقعیت و اظهارات سیاسی، ارتباط برقرار کنند.

بشار اسد، مشکلاتی را که اروپا در زمینه آوارگان، تروریسم و افراطی‌گری با آن مواجه است، معلول سیاستهای اشتباه کشورهای اروپایی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.