آمریکا خواستار برقراری صلح در شبه جزیره کره است

در حالی که دولت آمریکا سالهاست کره شمالی را هدف تحریم‌های سنگین قرار داده است، وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ ترین ادعا مدعی شده که در رابطه با کره شمالی خواستار برقراری صلح و رفاه در شبه جزیره کره است.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزاره برگ در مورد روابط با  کره شمالی اعلام کرد که همکاری نزدیکی با متحدان و شرکای خود برای ایجاد صلح و امنیت بیشتر در منطقه دارد.

در این گزاره برگ آمریکا مدعی کمک به کره شمالی در مواقع قحطی و بلایای طبیعی در گذشته بوده و البته  تاکید کرده است که در حال حاضر هیچ کمکی به پیونگ یانگ نمی‌کند. در این گزاره برگ آمریکا به اعمال تحریم‌های سنگین بر مردم کره شمالی هیچ اشاره‌ای نکرده است. 

آمریکا خواستار برقراری صلح در شبه جزیره کره است

در این گزاره برگ سایر اطلاعات مربوط به رویدادهای مهم از جمله نشست تاریخی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  و «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی در ژوئن 2018 ، که اولین ملاقات بین سران دو کشور بود، حذف شده است.

 وزارت خارجه آمریکا در این گزاره برگ مدعی شده است ککه صلح و رفاه در شبه جزیره کره هدف نهایی ایالات متحده در رابطه با کره شمالی است.

علی رغم تاکید کره شمالی بر عدم گفت‌و‌گو با آمریکا تا تغییر رویکردهای این کشور و رفع تحریم‌ها، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دوشنبه گفت، ایالات متحده رویکرد خصمانه علیه پیونگ یانگ ندارد و آماده دیدار در هر زمان و مکانی با این کشوراست.

«سونگ کیم» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی که برای سفری چهار روزه وارد «سئول» پایتخت کره جنوبی شد، پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده قصد خصمانه ای نسبت به کره شمالی ندارد.»

سفیر کره شمالی در چین اخیرا گفت، تمرینات نظامی مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی نشانگر عملکرد سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است و آنها قطعاً بهای آن را خواهند پرداخت.

«ری ریونگ نام» سفیر کره شمالی در چین گفت که زمان برگزاری این رزمایش نشان داد که ایالات متحده قصد دارد از نیروهای خود برای مهار و نابودی کره شمالی استفاده کند و اقدام‌های آمریکا تهدیدی برای امنیت مردم کره شمالی است.

وی ادامه داد: «کره شمالی به صراحت اعلام کرده  که با آمریکا بر اساس اصل سخت‌گیر بودن در پاسخ به سختگیری، مهربان بودن در پاسخ به مهربانی برخورد خواهد کرد. تا زمانی که تهدید نظامی آمریکا علیه کره شمالی وجود داشته باشد، هیچکس نمی تواند انتظار صلح و امنیت شبه جزیره را داشته باشد و برای مقابله با تهدید آمریکا، کره شمالی از حقوق مشروع برای دفاع از حاکمیت ملی، قلمرو و مردم خود برخوردار است.»

ری تاکید کرد، از آنجایی که سیاست آمریکا در قبال کره شمالی تغییر نکرده است، پیونگ یانگ  نیز ساکت نخواهد نشست و تهدیدهای مختلف ایالات متحده را زیر نظر خواهد داشت و بازدارندگی خود را برای از بین بردن تهدید فزاینده نظامی از سوی آمریکا تقویت خواهد کرد.