امیدواری میشل عون از تشکیل دولت جدید این کشور در هفته آینده

« میشل عون » رئیس جمهور لبنان در دیدار با هیئتی از مجلس سنای آمریکا به ریاست « کریس مورفی » سناتور آمریکایی اعلام کرد روند تشکیل دولت جدید لبنان راه طولانی را طی کرده و موانع زیادی برطرف شده است و او امیدوار است دولت جدید این هفته تشکیل شود.

عون اضافه کرد: انتخابات پارلمانی درست به موقع در بهار سال ۲۰۲۲ خواهد شد و ما اطمینان داریم که آن در فضای آزادی و یکپارچگی برگزار می‌شود، زیرا زندگی دموکراتیک مستلزم تجدید قوه مقننه و مجریه است.

امیدواری میشل عون از تشکیل دولت جدید این کشور در هفته آینده

او بر تعهد خود برای ادامه روند مبارزه با فساد تاکید کرده و گفت: ممیزی مالی به شرکت «فایرز و مارشال» که یکی از شرکت‌های مالی معتبر در جهان است سپرده شده و این یکی از راه‌های اصلاحاتی است که مردم لبنان برای آینده خود در نظر گرفته اند.

رئیس جمهور لبنان در پایان نیز گفت: لبنان تحت تأثیر تحولات خاورمیانه قرار دارد، در حالی که دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه را در دستور کار قرار دارد و به غلبه بر بسیاری از موانع دیگران کمک می‌کند.

پیش از این هم «رالف تراف» سفیر اتحادیه اروپا در بیروت ضمن رساندن پیام فوری «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عون گفت: «ما عمیقا نگران اوضاع و بحران شدید لبنان در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی هستیم.»