چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن علیه عربستان

ائتلاف سعودی ، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای مدعی شد که توانسته چهارمین پهپاد ارسال‌شده از خاک یمن را طی ۲۴ گذشته رهگیری کند.

طبق ادعای ائتلاف، این پهپاد در حریم هوایی یمن رهگیری شده؛ اما با این حال، در بیانیه‌ خود به‌ منطقه‌ای پهپاد در آن رهگیری شده اشاره‌ای نکرد.

چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن علیه عربستان

هنوز مقامات نظامی یمنی به ادعای ائتلاف سعودی واکنشی نشان نداده‌اند؛ اما در روزهای گذشته در واکنش به افزایش حملات هوایی سعودی، بار دیگر بر شدت حملات پهپادی و موشکی یمنی‌ها به مواضع ارتش سعودی در عمق خاک عربستان افزوده شده است.

ائتلاف سعودی روز گذشته نیز مدعی رهگیری دو فروند پهپاد انتحاری یمنی بر فراز فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب غرب عربستان شده بود؛ اما با این حال، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف رسما اذعان کرده بود که در پی این حمله، هشت نفر مجروح شده‌اند.

او همچنین مدعی شده بود که در پی حمله دوم، به یک هواپیمای غیرنظامی خسارت وارد شده است.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم محاصره و حملات ائتلاف سعودی علیه اراضی یمن به حملات مشروع خود علیه اهداف نظامی در خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.