افزایش ۱۳۱ درصدی مرگ و میر کرونا در آمریکا

 همین چند ماه پیش به نظر می‌رسید که آمریکا به آرامی از اعماق همه‌گیری کووید-۱۹ خارج می‌شود. در تاریخ ۴ ژوئیه (مطابق ۱۳ تیر و سالروز استقلال آمریکا)، متوسط ​​ شمار مبتلایان روزانه کمتر از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود اما بر اساس داده‌های نیویورک تایمز، اکنون با گذشت دو ماه، این تعداد به بیش از ۱۶۰ هزار نفر رسیده که نشانگر افزایش یک هزار درصدی شمار مبتلایان است.

همزمان مقامات بهداشتی حتی با وجود نرخ بالای واکسیناسیون در شهرهایی چون لس‌آنجلس از ساکنان می‌خواهند که ماسک زدن را کنار نگذارند زیرا با گسترش جهانی سویه دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، آمار بستری‌شدگان به اندازه‌ای رسیده که از ماه ژانویه به این سو، بی سابقه بوده است.

براساس داده‌های ارائه شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا(CDC)، شمار بستری‌شدگان کوویدی در ۲ سپتامبر (۸ شهریور) ۸۹ هزار و ۹۱۶ نفر اعلام شد، در حالیکه در ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن)، این آمار ۸۹ هزار و ۶۵۷ نفر ثبت شده بود. داده‌های این نهاد فدرال همچنین حاکی از افزایش ۱۳۱ درصدی مرگ و میر کرونا یی در ماه گذشته است.

افزایش ۱۳۱ درصدی مرگ و میر کرونا در آمریکا

اما در حالیکه سویه دلتا ایالات مختلف آمریکا را در نوردیده، ورود سایر سویه‌ها به نگرانی های مقامات بهداشتی این کشور دامن زده است. مقامات می‌گویند به شدت نگران سویه "مو" کووید-۱۹ هستند که برای نخستین بار در کلمبیا شناسایی شد.

گفته می‌شود در حال حاضر تخت‌های خالی در بخش مراقبت‌های ویژه در ایالت‌های جورجیا، کنتاکی و هاوایی رو به اتمام است. این افزایش آمار بستری در حالی رخ می‌دهد که قرار است از فردا سه شنبه ۱۰ سپتامبر (۱۶ شهریور) مدارس نیز بازگشایی شود.

«دکتر آنتونی فائوچی» رئیس "مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی" و عضو "کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید" هم روز یکشنبه در گفت و گویی با "سی.بی.اس نیوز" گفت: «تمام داده‌هایی که ما در حال حاضر جمع‌آوری می‌کنیم هیچ اطلاعات قطعی در مورد اینکه سویه دلتا در کودکان شدیدتر است یا نه به ما نمی‌دهد».

همزمان دولت بایدن قصد دارد از تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا را در صورت تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) آغاز کند.

تاکنون بیش از ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۶۶۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از طرفی ۶۴ درصد واجدان شرایط واکسن کرونا در آمریکا، به طور کامل واکسینه شده‌اند.