شمار مبتلایان کرونا در آمریکا از ۴۰ میلیون نفر گذشت

دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۴۰ میلیون نفر خبر داد. دانشگاه «جانز هاپکینز» بامداد سه‌شنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۴۰ میلیون نفر عبور کرده است.

طبق داده‌های این دانشگاه که به‌صورت زنده روی سایت آن قرار گرفته، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع حدود ۱۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  بیش از ۱۵۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا از ۴۰ میلیون نفر گذشت

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۴۰,۰۰۳,۱۰۱ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۶۴۸,۹۳۵ تن افزایش یافت.

بیماران آمریکایی، ۱۸.۴ درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۲۵،۸۰۰ بیمار در آمریکا در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

روز دوشنبه نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند سویه جدید کرونا معروف به «مو» که در برابر واکسن مقاوم است در ۴۹ ایالت آمریکا مشاهده شده است. 

 «مو» (Mu) (که به بی.۶۲۱.۱ نیز شناخته می‌شود) پنجمین سویه ویروس کرونا است که سازمان جهانی بهداشت آن را در رده «زیر نظر» قرار داده، این جهش ابتدا در ژانویه ۲۰۲۱ در کلمبیا مشاهده شد و اکنون، سویه غالب در این کشور و همسایه‌‌اش، اکوادور، است‌ـ

این جهش ابتدا در ژانویه ۲۰۲۱ در کشور کلمبیا مشاهده شد و اکنون، سویه غالب در این کشور و همسایه‌‌اش، اکوادور، است که عامل به ترتیب ۳۹ درصد و ۱۳ درصد موارد ابتلا در این کشورها شناخته شده است. از سوی دیگر، گستردگی «مو» در جهان هنوز محدود است و موارد ابتلا به این سویه کمتر از ۰.۱ درصد کل مبتلایان به کووید-۱۹ را در برمی‌گیرد اما این سویه در حال راهیابی به قاره اروپا است.